Per citar aquest document: http://ddd.uab.cat/record/5020
Els Lamote de Grignon i la creació per a cobla
Ramió i Diumenge, Concepció

Títol variant: Los Lamote de Grignon y la creación para cobla
Títol variant: Les frères Lamote de Grignon et leur création pour la «fanfare» catalane
Títol variant: The Lamote de Grignons and Composition for cobla
Títol variant: Familie Lamote de Grignon und die Schaffung für cobla (Katalanische Musikkapelle)
Data: 2005
Resum: Estudio de la contribución de Joan y Ricard Lamote de Grignon para este conjunto instrumental a través de sus propias composiciones sardanísticas. Se estudian las tres sardanas de Joan (Solidaritat de les flors, 1907; Rosa del Folló, 1908, i Testament d’Amèlia, s. d. ) y las siete de Ricard (Nupcial, 1925; Sant Telm, 1927; El Noguer, 1945; Enyor, 1946; El Mas, 1949; Amical, 1950, i Camí de llum, 1952). La autora de esta comunicación incluye un interesante y documentado estudio del contexto de estas obras, trazando una línea evolutiva y analizando su estructura compositiva. (F. B. B. ).
Resum: Étude de la contribution que Joan et Ricard Lamote de Grignon ont apporté à cet ensemble instrumental avec leurs propres compositions de sardanes. Il s’agit de l’étude des trois sardanes de Joan (Solidaritat de les flors, 1907; Rosa del Folló, 1908, et Testament d’Amèlia, s. d. ) et des sept de Ricard (Nupcial, 1925; Sant Telm, 1927; El Noguer, 1945; Enyor, 1946; El Mas, 1949; Amical, 1950, et Camí de llum, 1952). L’auteur de cet exposé a inclus une étude intéressante et documentée du contexte de ces oeuvres, en traçant une ligne évolutive et en analysant la structure de la composition. (F. B. B. ).
Resum: This is a study of Joan and Ricard Lamote de Grignon’s contribution to this musical ensemble through their own compositions for sardanes. The paper studies the three sardanes by Joan (Solidaritat de les flors, 1907; Rosa del Folló, 1908, and Testament d’Amèlia, s. d. ) and the seven by Ricard (Nupcial, 1925; Sant Telm, 1927; El Noguer, 1945; Enyor, 1946; El Mas, 1949; Amical, 1950, and Camí de llum, 1952). The author includes an interesting well-documented study of the context of these works, tracing their development and analysing the compositional structure. (F. B. B. ).
Resum: Studie des Beitrags von Joan und Ricard Lamote de Grignon für dieses instrumentale Ensemble über seine eigenen Kompositionen der Sardanas. Es werden die drei Sardanas von Joan (Solidaritat de les flors, 1907; Rosa del Folló, 1908, und Testament d’Amèlia, s. d. ) und die sieben Sardanas von Ricard (Nupcial, 1925; Sant Telm, 1927; El Noguer, 1945; Enyor, 1946; El Mas, 1949; Amical, 1950, und Camí de llum, 1952) untersucht. Die Verfasserin dieser Mitteilung schließt eine interessante und dokumentierte Studie des Zusammenhanges dieser Werke ein unter Entwurf einer Evolutionslinie und Analyse seiner kompositiven Struktur. (F. B. B. ).
Drets: Tots els drets reservats.
Llengua: Català.
Document: Article ; recerca ; article ; publishedVersion
Publicat a: Recerca musicològica, N. 14-15 (2004-2005) p. 213-221, ISSN 0211-6391



9 p, 112.3 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Articles > Articles publicats > Recerca musicològica
Articles > Articles de recerca

 Registre creat el 2006-05-03, darrera modificació el 2016-10-15



   Favorit i Compartir