(Universidad de Huelva. Departamento de Psicología Clínica y Experimental)
Título variante: |
La formació de competències del professorat de Magisteri en l'especialitat d'Educació Física |
Título variante: |
Competences training of the Teacher's Training in Physical Education |
Fecha: |
2008 |
Resumen: |
La convergencia de las universidades españolas en un espacio común europeo supone cambios metodológicos y, por ello, es necesario realizar análisis de las competencias que adquierenlos alumnos en nuestras universidades. En este estudio, se analizan y se comparan las competencias profesionales que, según su propio juicio, deberían tener los estudiantes de primer y tercer curso de la titulación de Magisterio en la especialidad de Educación Física de la Universidad de Huelva, de acuerdo con lo que aparece en el libro blanco. Los resultados muestran un perfil «clásico» del docente con gran peso en competencias instrumentales, excesivamente centrado en su contexto próximo de trabajo y poco preocupado por el panorama cambiante de la educación. |
Resumen: |
La convergència de les universitats espanyoles en un espai comú europeu comporta canvis metodològics i, per això, cal realitzar anàlisis de les competències que adquireixen els alumnes a les nostres universitats. En aquest estudi, s'hi analitzen i s'hi comparen les competències professionals que, segons el seu propi parer, haurien de tenir els estudiants de primer i tercer curs de la titulació de Magisteri en l'especialitat d'Educació Física de la Universitat de Huelva, d'acord amb el que apareix al llibre blanc. Els resultats mostren un perfil «clàssic» del docent amb un gran pes en competències instrumentals, excessivament centrat en el seu context proper de treball i poc preocupat pel panorama canviant de l'educació. |
Resumen: |
The convergence of the Spanish Universities to a Space Common European supposes methodological changes and for it is necessary to carry out analysis of the competitions that the students acquire in our universities. In this study they are analyzed and the professional competitions are compared that should have, to the students of 1º trial and 3º course of Teaching's course in Physical Education of university of Huelva, with which you/they appear in the white book. The results show a «classic» profile of the educational one with great weight in instrumental competitions and excessively centered in their next context of work and not very concerned for the changing panorama of the education. |
Derechos: |
Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. |
Lengua: |
Castellà |
Documento: |
Article ; recerca ; Versió publicada |
Materia: |
Competències transversals ;
Magisteri ;
Espai europeu d'educació superior ;
Competències instrumentals ;
Competencias transversales ;
Magisterio ;
Espacio Europeo de Educación Superior (EEES) ;
Competencias instrumentales ;
Traverse competitions ;
Primary Schools ;
EEES ;
Instrumental competitions |
Publicado en: |
Educar, N. 42 (2008) p. 63-77, ISSN 2014-8801 |