Per citar aquest document: http://ddd.uab.cat/record/51718
The Acquisition of Actional Passives in Catalan
Parramon Chocarro, Xavier
Gavarró, Anna, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Catalana)
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres

Data: 2009
Resum: L'objectiu del present treball de recerca va ser avaluar les dues teories predominants (BORER & WEXLER 1987, WEXLER 2004; FOX & GRODZINSKY 1997) que miren d'explicar el tardà desenvolupament de la forma passiva en la gramàtica dels nens. Es van seleccionar tres grups de nens de ambdós sexes d'edats compreses entre els 3,1 i els 5;9 i es va a dur a terme un experiment per verificar la competència dels nens en les frases actives, passives curtes i passives llargues (amb el complement agentiu per. . . ) . Mentre la comprensió de les actives és com l'adulta des del principi, la comprensió de las passives curtes és significativament més dolenta que la de les actives i la comprensió de les passives llargues és molt deficient fins i tot per al grup més gran d'edat. Les diferencies significatives trobades afavoreixen la hipòtesi de la maduració. Es discuteixen els resultats en relació amb estudis similars i es suggereixen noves vies d'investigació més enllà de les passives agentives.
Resum: The aim of the present work of research was to evaluate the two predominant theories (BORER & WEXLER 1987, WEXLER 2004; FOX & GRODZINSKY 1998) that seek to explain the late development of passives in children's grammar. . Three groups of children of both sexes from 3;1 to 5;9 years of age were selected and an experiment carried out to verify the children's competence in active, short passive and long passive sentences ( with the by-phrase). While actives comprehension is like that of adults from the beginning, short passives comprehension is significantly worse than that of actives and long passive comprehension is very poor even for the oldest group. Every significant difference found was in favour of the maturation hypothesis. Results are discussed in relation to similar studies and future investigation is suggested beyond agentive passives.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús de Creative Commons, amb la qual es permet copiar, distribuir i comunicar públicament l'obra sempre que se'n citin l'autor original, la universitat i el departament i no se'n faci cap ús comercial ni obra derivada, tal com queda estipulat en la llicència d'ús Creative Commons
Llengua: Anglès.
Document: bachelorThesis
Matèria: Llenguatge i llengües -- Adquisició ; Català -- Adquisició

Adreça alternativa: http://hdl.handle.net/2072/41955


69 p, 286.7 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Documents de recerca > Documents dels grups de recerca de la UAB > Centres i grups de recerca (producció científica) > Arts i Humanitats > Centre de Lingüística Teòrica (CLT)
Documents de recerca > Treballs de recerca i projectes de final de carrera

 Registre creat el 2009-12-01, darrera modificació el 2016-06-11



   Favorit i Compartir