Google Scholar: cites
Gestión de la convivencia y profesores contra corriente
Castro Santander, Alejandro (Observatorio de la Convivencia Escolar (UCA, Argentina))

Títol variant: Gestió de la convivència i professorat contra corrent
Títol variant: Management of living together and teachers against stream
Data: 2009
Resum: Se propone una reflexión y análisis histórico de formas de ejercer la autoridad por parte del profesorado de diferentes países. Se hace referencia a modelos diversos de autoridad adulta para finalizar con la consideración de que para hablar de calidad en educación es preciso partir de la calidad de las personas profesionales que la realizan, especialmente el profesorado. Finalmente se presenta un instrumento para la autorrevisión de los problemas de convivencia y disciplina para que el profesorado pueda valorar los diferentes factores que intervienen, ya sean de la comunidad educativa, relacionales o los organizativos del centro escolar.
Resum: Es proposa una reflexió i anàlisi històrica de formes d'exercir l'autoritat per part del professorat en diferents països. Es fa referència a models diversos d'autoritat adulta per acabar fent la consideració que per parlar de qualitat en educació cal partir de la qualitat de les persones professionals que la realitzen, especialment el professorat. Finalment es presenta un instrument per a l'autorevisió dels problemes de convivència i disciplina perquè el professorat pugui valorar els diferents factors que hi intervenen, siguin de la comunitat educativa, relacionals o els organitzatius del centre escolar.
Resum: Historical analysis and reflection is proposed of the forms of exerting authority by teachers in different countries. Reference is made to different models of adult authority in order to examine the consideration that in order to speak of quality in education the basis has to be the quality of the professional people that provide it, and especially teachers. Finally, the Instrument for the Self-revision of the problems of Coexistence and Discipline is presented in order for teachers to be able to evaluate the different factors that intervene in the same, whether that is the educational community, relational aspects or forms of organising the school centre.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Llengua: Castellà
Document: Article ; recerca ; Versió publicada
Matèria: Concepto de autoridad ; Calidad profesional ; Calidad educativa ; Autorrevisión, convivencia y disciplina ; Concepte d'autoritat ; Qualitat professional ; Qualitat educativa ; Autorevisió, convivència i disciplina ; Concept of authority ; Professional quality ; Educational quality ; Self-revision, coexistence and discipline
Publicat a: Educar, N. 43 (2009) p. 137-152, ISSN 2014-8801

Adreça alternativa: https://raco.cat/index.php/Educar/article/view/168898
Adreça original: https://educar.uab.cat/article/view/v43-castro
DOI: 10.5565/rev/educar.126


16 p, 84.8 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Articles > Articles publicats > Educar
Articles > Articles de recerca

 Registre creat el 2010-02-10, darrera modificació el 2022-02-13



   Favorit i Compartir