Google Scholar: cites
El paper de la mediació en el desenvolupament de la competència literària : disseny i aplicació d'una intervenció didàctica
Amat Castells, Vanesa (Universitat de Vic)

Data: 2010
Resum: Aquest article presenta l'experiència de planificació i desenvolupament d'una intervenció didàctica per millorar la competència literària d'un grup d'alumnes de segon curs d'educació primària. S'analitza el paper de mediació que exerceix la mestra en activitats de diàleg al voltant de la lectura de diversos àlbums il·lustrats, centrant-se en dos aspectes: d'una banda, en la creació i utilització d'un recurs didàctic per fomentar l'expressió dels infants en clau literària i, de l'altra, en les intervencions de la docent com a participant i guia en el transcurs de les discussions.
Resum: Este artículo presenta la experiencia de planificación y desarrollo de una intervención didáctica para mejorar la competencia literaria de un grup de alumnos de segundo curso de primaria. Se analiza el papel de mediación que ejerce la maestra en actividades de diálogo sobre la lectura de álbumes ilustrados desde dos ámbitos: en el aspecto de creación y utilización de un recurso didáctico para fomentar la expresión de los niños en clave literaria y en la vertiente de participante y guía en el transcurso de las discusiones.
Resum: This article presents the experience of the planning and development of a didactic intervention to improve the literary competence of a group of primary education second course students. The role of the mediation exerted by the teacher in dialogue activities revolving around the reading of various illustrated albums is analyzed from two different scopes: on the one hand, the creation and usage of a teaching material to promote the expression of children in a literary way and, on the other hand, the role of the teacher as a participant and a guide throughout the discussions.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Llengua: Català
Document: Article ; recerca ; Versió publicada
Publicat a: Bellaterra journal of teaching and learning language and literature, Vol. 3, Núm. 1 (august-september 2010) , p. 33-49, ISSN 2013-6196

Adreça original: https://revistes.uab.cat/jtl3/article/view/v3-n1-amat
Adreça alternativa: https://raco.cat/index.php/Bellaterra/article/view/195855
DOI: 10.5565/rev/jtl3.217


17 p, 140.8 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Articles > Articles publicats > Bellaterra journal of teaching and learning language and literature
Articles > Articles de recerca

 Registre creat el 2010-07-14, darrera modificació el 2022-02-13



   Favorit i Compartir