Per citar aquest document: http://ddd.uab.cat/record/62822
Usos, actituds i identitats lingüístics entre l’estudiantat universitari
Ipsos Marketing
Serveis Lingüístics Universitaris
Universitat Autònoma de Barcelona. Servei de Llengües

Títol variant: Study of language use, attitudes and identities among Catalan university students
Títol variant: Estudi sobre usos, actituds i identitats lingüístics de l’estudiantat de les universitats catalanes
Data: 2009
Descripció: 134 pag.
Resum: For more than a decade, Catalan universities have been collecting information about linguistic indicators in different centres and also about the language need of the members of university communities. For the first time, an interuniversity study has enabled global data to be obtained about the attitudes, identities and language use of the students that form part of the Catalan university system. The main aim of this study is to understand the habits, attitudes, perceptions and opinions of the students with regard to the use of language in the university environment. The methodology used for the research included both qualitative and quantitative techniques. The quantitative information was compiled form a sample of 2,989 online questionnaires. The qualitative information was the result of discussion groups. A total of ten groups of between eight and nine students representing the different Catalan public universities were held, in which participants expressed their views. The University of Barcelona, Universitat Autònoma de Barcelona, Universitat Politècnica de Catalunya, Pompeu Fabra University, University of Lleida, University of Girona, Rovira i Virgili University and Open University of Catalonia participated in this study.
Resum: Des de fa més d’una dècada, les universitats catalanes obtenen informació sobre indicadors lingüístics dels diferents centres i també sobre les necessitats lingüístiques dels membres de les comunitats universitàries. Per primera vegada, un estudi interuniversitari ha permès obtenir dades globals sobre les actituds, les identitats i els usos lingüístics de l’alumnat del sistema universitari català. L’objectiu principal d’aquest estudi és conèixer els hàbits, les actituds, les percepcions i les opinions de l’alumnat sobre l’ús de llengües en el món universitari. La metodologia utilitzada per a elaborar aquest treball inclou tècniques quantitatives i qualitatives. El mòdul quantitatiu s’ha dut a terme a partir d’una mostra de 2. 989 enquestes en línia. El mòdul qualitatiu s’ha basat en la tècnica de grups de discussió; s’han fet un total de deu grups d’entre vuit i nou estudiants, representatius de les diferents universitats públiques catalanes, en què les persones participants expressaven els seus punts de vista. Han participat en aquest estudi la Universitat de Barcelona, la Universitat Autònoma de Barcelona, la Universitat Politècnica de Catalunya, la Universitat Pompeu Fabra, la Universitat de Lleida, la Universitat de Girona, la Universitat Rovira i Virgili i la Universitat Oberta de Catalunya.
Drets: Tots els drets reservats
Llengua: Català.
Document: report
Matèria: sociolingüística ; usos lingüístics ; multilingüisme ; política lingüística ; sociolinguistics ; language use ; multilingualism ; language policy Universitat de Barcelona ; Universitat Autònoma de Barcelona ; Universitat Politècnica de Catalunya ; Universitat Pompeu Fabra ; Universitat de Lleida ; Universitat de Girona ; Universitat Rovira i Virgili ; Universitat Oberta de Catalunya ; University of Barcelona ; Universitat Autònoma de Barcelona ; Universitat Politècnica de Catalunya ; Pompeu Fabra University ; University of Lleida ; University of Girona ; Rovira i Virgili University ; Open University of Catalonia



134 p, 1.7 MB

El registre apareix a les col·leccions:
Documents de recerca > Estudis

 Registre creat el 2010-09-30, darrera modificació el 2016-11-21



   Favorit i Compartir