Per citar aquest document: http://ddd.uab.cat/record/63928
La construcción/deconstrucción de la memoria nacional a través de la cultura popular. El caso del programa argentino Peter Capusotto y sus vídeos, y del músico apócrifo Bombita Rodríguez, el Palito Ortega montonero
Elizondo Oviedo, María Verónica

Títol variant: The construction of the national memory through the popular culture. The case of the argentinian Tv Show, Peter Capusotto y sus videos and the apocryphal musician, Bombita Rodríguez, el Palito Ortega Montonero
Títol variant: La Construcció/deconstrucció de la memòria nacional a través de la cultura popular. El cas del programa argentí, Peter Capusotto y sus videos i del músic apòcrif, Bombita Rodríguez, el Palito Ortega Montonero
Títol variant: Memoria nazionalaren konstrukzio eta dekonstrukzioa herri kulturaren bitartez. Peter Capusotto y sus videos programa argentinarraren eta Bombita Rodríguez, el Palito Ortega Montonero musikari apokrifoaren kasua
Data: 2010
Resum: El presente artículo aborda las aristas del complejo signo televisivo a través del análisis del programa argentino Peter Capusotto y sus vídeos. Aquí observamos de qué manera el humor es utilizado como herramienta para desmontar oposiciones binarias jerárquicas (políticas y sociales). La propuesta se presenta como un programa de música y humor donde se ponen en juego los conceptos de cultura popular y cultura de masas a través de la presentación de varios músicos apócrifos. Centramos nuestra reflexión en el personaje Bombita Rodríguez, el Palito Ortega montonero por la controversia que ha generado en la escena cultural al tocar temas de la reciente historia argentina.
Resum: This article addresses the borders of the complex television sign through the analysis of the Argentinian TV show Peter Capusotto y sus videos. In it we find that humor is used as a mechanism to dismantle binary hierarchic political and social oppositions. The program is presented as a musical and comedy TV show where concepts such as popular culture and mass culture are questioned through different false musicians. We focus our attention in the character of Bombita Rodríguez, el Palito Ortega montonero due to the controversy generated in the cultural scene by the fact of bringing up recent aspects of Argentinian history.
Resum: Aquest article aborda les complicacions del complex signe televisiu a través de l’anàlisi del programa argentí Peter Capusotto y sus videos. Aquí observem de quina manera l’humor és utilitzat com a eina per desmontar oposicions binàries jeràrquiques (polítiques i socials). La proposta es presenta com un programa de música i d’humor on es posen en joc els conceptes de cultura popular i cultura de masses a través de la presentació de diversos músics apòcrifs. Centrem la nostra reflexió en el personatge Bombita Rodríguez, el Palito Ortega montonero per la controvèrsia que ha generat en l’escena cultural en tocar temes de la recent història argentina.
Resum: Oraingo artikuluak telebista ikurren ertz konplexuak lantzen ditu Peter Capusotto y sus videos argentinar programa analisiaren bitartez. Bertan umoreak opozisio hierarkiko (politiko eta soziala) bitarra desegiteko erabilia dela ikus genezake. Musika eta umore proposamen programa bezala aurkezten da, non zenbait musikari apokriforen bitartez, kultura popular eta masen kulturaren kontzeptuak kolokan jartzen dira. Gure hausnarketa Bombita RodrÍguez, el Palito Ortega montonero pertsonaiaren begietan jartzen dugu, arlo kulturalean argentinar historiaren gaiak jorratzean sortu duen eztabaidagatik.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús de Creative Commons, amb la qual es permet copiar, distribuir i comunicar públicament l'obra sempre que se'n citin l'autor original, la universitat i l'institut i no se'n faci cap ús comercial ni obra derivada, tal com queda estipulat en la llicència d'ús Creative Commons
Llengua: Castellà.
Document: article ; recerca ; publishedVersion
Matèria: Televisión ; Parodia ; Cultura popular ; Linda Hutcheon ; Stuart Hall ; Peter Capusotto y sus vídeos ; Television ; Parody ; Popular culture ; Televisió ; Paròdia ; Telebista ; Kultura popularra
Publicat a: 452 F : revista de teoría de la literatura y literatura comparada, Núm. 3 (2010) , p. 102-114, ISSN 2013-3294



Español
13 p, 808.4 KB

English
13 p, 824.1 KB

13 p, 861.6 KB

Euskara
12 p, 856.5 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Articles > Articles de recerca
Articles > Articles publicats

 Registre creat el 2010-10-27, darrera modificació el 2016-06-11



   Favorit i Compartir