Per citar aquest document: http://ddd.uab.cat/record/64810
Estudi d'impacte acústic de les obres d'un intercanviador de metro
Capellas Morera, Martí
Zarroca Hernández, Mario (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Geologia)
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències

Data: 2010
Descripció: 48 p.
Resum: En el territori del Barcelonès les obres han estat a l'ordre del dia. Abans de l'inici de la crisi es van encetar i programar nombroses obres tan d'immobles com de grans infraestructures com la que aquí es presenta: un intercanviador de metro. L'alta densitat demogràfica d'aquesta regió ha fet que aquests treballs realitzats a les obres siguin poc compatibles amb el benestar i la salut de la població. Un dels principals factors causants del malestar als veïns és el soroll. Mitjançant estudis de modelització acústica, com el realitzat en aquest projecte, es pretén preveure i evitar que l'afecció acústica derivada de les obres sigui perjudicial per la persona per tal de compatibilitzar al màxim possible les feines de l'obra amb el benestar general. Mitjançant el programa de monitorització acústica Cadna‐A i nombroses mesures acústiques in situ s'ha pogut preveure la futura afecció sonora de 6 fases d'obra considerades com les més sorolloses i s'han proposat un seguit de mesures preventives i/o correctores per tal d'assolir uns nivells acústics assequibles amb la legislació vigent.
Resum: En el territorio del Barcelonés las obras han estado a la orden del día. Antes del inicio de la crisis se iniciaron y programaron numerosas obras tanto de inmuebles como de grandes infraestructuras como la que aquí se presenta: un intercambiador de metro. La alta densidad demográfica de esta región ha hecho que estos trabajos realizados en las obras sean poco compatibles con el bienestar y la salud de la población. Uno de los principales factores causantes del malestar a los vecinos es el ruido. Mediante estudios de modelización acústica como el realizado en este proyecto se pretende prever y evitar que la afección acústica derivada de las obras sea perjudicial para la persona con el fin de compatibilizar al máximo posible los trabajos de la obra con el bienestar general. Mediante el programa de monitorización acústica Cadna‐A y numerosas medidas acústicas in situ se ha podido prever la futura afección sonora de 6 fases de obra consideradas como las más ruidosas y se han propuesto una serie de medidas preventivas y/o correctoras para alcanzar unos niveles acústicos asequibles con la legislación vigente.
Resum: In the area around Barcelona's works have been on the agenda. Before the start of the crisis, many civil works and major infrastructures such as presented here; a subway train exchanger, were initiated. The high population density in this region has made these works to be less compatible with the welfare and health of the population. One of the main causes of distress caused to local residents is the noise. Using the acoustic modeling studies conducted in this project aims to predict and prevent that the acoustic affection derived from the civil work is harmful to the person to reconcile the possible tasks of the work with the general welfare. Using the acoustic monitoring program Cadna‐A and numerous in situ measurements it has been possible to predict the future condition of 6 phases of works considered the most noisy and have proposed a series of preventive measures and/or corrective order to achieve noise levels attainable with current legislation.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús de Creative Commons, amb la qual es permet copiar, distribuir i comunicar públicament l'obra sempre que se'n citin l'autor original, la universitat i la facultat i no se'n faci cap ús comercial ni obra derivada, tal com queda estipulat en la llicència d'ús Creative Commons
Llengua: Català.
Document: bachelorThesis
Matèria: Contaminació acústica -- Control ; Soroll -- Mesurament ; Soroll -- Mesures de seguretat ; Metros -- Construcció -- Barcelonès (Catalunya) ; Obres públiques -- Mesures de seguretat

Adreça alternativa: http://hdl.handle.net/2072/95441


Annex 1 plànols
7 p, 4.1 MB

Annex 2 simulacions
55 p, 1.5 MB

Annex 3 fitxes
20 p, 8.0 MB

Resum del projecte
11 p, 1.7 MB

Projecte
48 p, 4.6 MB

El registre apareix a les col·leccions:
Documents de recerca > Treballs de recerca i projectes de final de carrera > Ciències Ambientals. Projectes de final de carrera

 Registre creat el 2010-12-07, darrera modificació el 2016-06-11



   Favorit i Compartir