Google Scholar: citations
Armonización de las competencias en el sistema padres-hijos-profesionales en las etapas tempranas del desarrollo (0-3)
Aimé Missio Panella, Marcelle

Additional title: Harmonització de les competències en el sistema pares-fills-professionals en les etapes primerenques del desenvolupament (0-3)
Additional title: Harmonization of competences in the parent-children-professional system at early stages of development (0-3)
Date: 2010
Abstract: Al evidenciar el papel que juega el niño desde el nacimiento en su construcción como ser social mediante un equipamiento de partida, se actualizó la visión que se tenía sobre el papel de sus cuidadores y de la interrelación entre ambos. Actualmente se acepta que los padres se construyen como tales en la rutina diaria de los cuidados orientados al bebé donde aprenden a captar, interpretar y responder a las señales de su hijo. Este proceso da lugar a una espiral de transacciones que acaba configurando un código relacional entre los diferentes actores. Sobre esta base, en los tres primeros años, se establecen los modelos de funcionamiento familiar y las características del vínculo afectivo. En este período significativo, al igual que en las demás etapas de la vida, las redes sociales influyen y regulan la dinámicade la comunicación familiar dentro de un contexto sistémico donde el reconocimiento de las competencias de la familia actúa como un modelo de aprendizaje, abre al diálogo y aumenta la credibilidad del profesional.
Abstract: En evidenciar el paper que juga el nen des del naixement en la seva construcció com a ésser social mitjançant un equipament de partida, es va actualitzar la visió que es tenia del paper de les persones que en tenien cura i de la interrelació entre aquestes persones i la criatura. Actualment s'accepta que els pares es fan com a tals en la rutina diària de la cura orientada al bebè, en què aprenen a captar, a interpretar i a respondre els senyals del seu fill. Aquest procés dóna lloc a una espiral de transaccions que acaba configurant un codi relacional entre els diferents actors. Sobre aquesta base, en els tres primers anys, s'estableixen els models de funcionament familiar i les característiques del vincle afectiu. En aquest període significatiu, igualment que en les altres etapes de la vida, les xarxes socials influeixen i regulen la dinàmica de la comunicació familiar dins d'un context sistèmic on el reconeixement de les competències de la família actua com un model d'aprenentatge, obre al diàleg i augmenta la credibilitat del professional.
Abstract: On revealing the role played by children from birth in their construction as social beings by means of an initial pairing, the view of the role of a child's carers and the interrelation between both is updated. It is currently accepted that parents are constructed as such in the daily routine of care of their baby in which they learn to capture, interpret and respond to the signals from their child. This process leads to a spiral of transactions that eventually configures a relational code between the different parties. On this basis, during the first 3 years, models for family functioning are established along with the characteristics of the affective link. In this significant period, just like in the other stages of life, social networks influence and regulate the dynamics of family communication within a systemic context in which the recognition of the family's competencies acts as a learning model, opens dialogue and increases professional credibility.
Rights: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Language: Castellà
Document: Article ; recerca ; Versió publicada
Subject: Comunicación ; Competencias ; Socialización ; Vínculos ; Prevención ; Comunicació ; Competències ; Socialització ; Vincles ; Prevenció ; Communication ; Competencies ; Socialization ; Links ; Prevention
Published in: Educar, Núm. 45 (2010) , p. 21-35, ISSN 2014-8801

Adreça alternativa: https://raco.cat/index.php/Educar/article/view/214606
Adreça original: https://educar.uab.cat/article/view/v45-missio
DOI: 10.5565/rev/educar.92


15 p, 90.4 KB

The record appears in these collections:
Articles > Published articles > Educar
Articles > Research articles

 Record created 2010-12-09, last modified 2022-02-13



   Favorit i Compartir