Per citar aquest document: http://ddd.uab.cat/record/64901
Innovación socioeducativa para el apoyo de adolescentes en situación de acogimiento familiar
Balsells, M. Àngels (Universitat de Lleida. Departament de Pedagogia i Psicologia)
Fuentes-Peláez, Nuria (Universitat de Barcelona. Departament de Mètodes d’Investigació i Diagnòstic en Educació)
Mateo Gomà, Maribel (Universitat de Barcelona. Departament de Mètodes d’Investigació i Diagnòstic en Educació)
Mateos Inchaurrondo, Ainoa (Universitat de Barcelona. Departament de Mètodes d’Investigació i Diagnòstic en Educació)
Violant Hoz, Verónica (Universitat de Barcelona. Departament de Didàctica i Organització Escolar)

Títol variant: Innovació socioeducativa per al suport dels adolescents en situació d’acolliment familiar.
Títol variant: Socio-educational innovation to support youth in foster care
Data: 2010
Resum: Este artículo presenta los resultados de la investigación sobre los adolescentes acogidos en familias extensas. Este proyecto se sitúa en la investigación cooperativa. La muestra está compuesta por 57 jóvenes acogidos y 79 técnicos expertos en protección de la infancia de ocho regiones españolas. Los resultados indican que los jóvenes acogidos tienen deseos diferenciales que demandan una respuesta específica que hemos concretado en la creación del «programa de apoyo para adolescentes de acogida». A continuación se mostrarán las principales características de este programa; se hará, también, una reflexión sobre sus aspectos fundamentales, es decir, la ayuda a los técnicos para que ellos puedan obtener un nuevo recurso de formación e intervención grupal introduciendo como método la promoción de la resiliencia.
Resum: Aquest article presenta els resultats de la recerca sobre adolescents acollits en família extensa. Aquest projecte se situa en la recerca cooperativa. La mostra està composta per 57 adolescents i 70 experts en protecció de la infància de vuit comunitats autònomes. Els resultats indiquen que els joves acollits tenen necessitats diferencials. A partir de la sistematització d’aquestes necessitats es va crear el «programa de suport per a adolescents d’acollida». A continuació es mostraran les principals característiques d’aquest programa i es farà, també, una reflexió sobre els aspectes fonamentals: les metodologies per als tècnics que han dut a terme el programa i la intervenció grupal introduint com a mètode la promoció de la resiliència.
Resum: The aim of this article is to study the complexity of kinship foster care and to explore the social integration of foster children. This research project has been based on the cooperative research; the sample consists of 57 adolescents in kinship foster care and 79 child protection experts from 8 different Spanish regions. The results show that teenagers in kinship foster care require differential needs which demand a response which can be offered by the «Support program for teenagers in kinship foster care». In this article the main characteristics of this program are shown, as well as a reflection of its main issues: for instance, the support given to the technicians in order to create a new training and intervention group method and help them to introduce the promotion of the resilience as a perspective in their professional action with teenagers in kinship.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Llengua: Castellà.
Document: article ; recerca ; publishedVersion
Matèria: Acogimiento en familia extensa ; Adolescentes ; Resiliencia ; Programa de apoyo ; Acollida en família extensa ; Adolescents ; Resiliència ; Programa de suport ; Kinship foster care ; Teenagers ; Resilience ; Support program
Publicat a: Educar, Núm. 45 (2010) , p. 133-148, ISSN 0211-819X

Adreça alternativa: http://www.raco.cat/index.php/Educar/article/view/214612


16 p, 98.0 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Articles > Articles publicats > Educar
Articles > Articles de recerca

 Registre creat el 2010-12-09, darrera modificació el 2016-11-17



   Favorit i Compartir