Web of Science: 0 cites, Google Scholar: cites
La xarxa territorial : una oportunitat per compartir l'educació en comunitat
Amela, Marta
Pérez, María José
Torres, Núria

Títol variant: La red territorial : una oportunidad para compartir la educación en comunidad
Títol variant: Territorial network : An opportunity for sharing education in community
Data: 2010
Resum: En aquest article es descriuen dues experiències de xarxes socials territorials com a proposta metodològica que obre a la participació i al treball conjunt de la comunitat i camina cap a la coresponsabilitat. Si bé cada xarxa territorial té detalls diferencials, també tenen en comú la base sòlida d'una estructura de treball compartit amb i per a les famílies del territori, amb l'objectiu de generar uns criteris educatius comprensius i vàlids per a tots els agents de la comunitat; una innovació que s'implementa en el marc del projecte liderat pel grup GRODE i que es desenvolupa amb la col·laboració de la Diputació de Barcelona: «Els espais de debat educatiu amb i per a les famílies». S'hi analitzen, partint d'aquestes experiències, les fortaleses i les amenaces d'aquesta estratègia metodològica generadora d'oportunitats d'aprenentatge en la presa de decisions i en l'acció, de participació, d'intercanvi d'opinions i d'experiències i gestió de coneixement com a procés de transformació de contextos que impliquin i considerin la veu de la comunitat educativa des d'una visió sistèmica i de construcció compartida: les xarxes educatives territorials.
Resum: En este artículo se describen dos experiencias de redes sociales territoriales como propuesta metodológica que invita a la participación y al trabajo conjunto de la comunidad y busca caminos hacia la corresponsabilidad. Si bien cada red territorial tiene aspectos diferenciales, también tienen en común la sólida base de una estructura de trabajo compartido con y para las familias del territorio, con el objetivo de generar unos criterios educativos comprensivos y válidos para todos los agentes de la comunidad; una innovación que se implementa en el marco del proyecto liderado por el grupo GRODE y que se desarrolla con la colaboración de la Diputación de Barcelona: «Espacios de debate educativo con y para las familias». Se analizan, partiendo de estas experiencias, las fortalezas y las amenazas de esta estrategia metodológica generadora de oportunidades de aprendizaje en la toma de decisiones y en la acción, de participación, de intercambio de opiniones y de experiencias y gestión de conocimiento como proceso de transformación de contextos que impliquen y consideren la voz de la comunidad educativa desde una visión sistémica y de construcción compartida: las redes educativas territoriales.
Resum: Two experiences of territorial social networks are described as a proposed methodology that opens up to participation and joint working in the community and heads towards coresponsibility. If each territorial network is different in terms of details, what they both have in common is the solid base of a shared working structure with and for the families in the area, and the aim of generating comprehensive and valid educational criteria for all agents in the community. This innovation, «Areas for educational debate with and for families» has been introduced into the project led by the GRODE group and is being carried out with the support of the Diputació de Barcelona. Setting out from these experiences, we analyse the strengths and weaknesses of this methodological strategy for generating learning opportunities in decision-making and in actions, participation in and management of knowledge, exchange of opinions and experiences as a transformation process for situations that involve and consider the voice of the educational community from a systematic and shared viewpoint: territorial educational networks.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Llengua: Català
Document: Article ; recerca ; Versió publicada
Matèria: Xarxa social ; Metodologia participativa ; Coresponsabilitat ; Comunitat educativa ; Red social ; Metodología participativa ; Corresponsabilidad ; Comunidad educativa ; Social network ; Participative methodology ; Co-responsibility ; Educational community
Publicat a: Educar, Núm. 45 (2010) , p. 151-162, ISSN 2014-8801

Adreça alternativa: https://raco.cat/index.php/Educar/article/view/214613
Adreça original: https://educar.uab.cat/article/view/v45-amela-perez
DOI: 10.5565/rev/educar.99


12 p, 82.9 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Articles > Articles publicats > Educar
Articles > Articles de recerca

 Registre creat el 2010-12-09, darrera modificació el 2022-02-13



   Favorit i Compartir