La motivació dels estudiants
Pedreira Font, Ricard (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Economia de l'Empresa)
Data: |
2006 |
Resum: |
¿Motivar els estudiants? ¿Per què motivar els estudiants? Alguns professors diuen que ells no tenen, perquè fer-ho, que ells han d'ensenyar, que ja tenen prou feina. Potser no entenen que a un estudiant sense motivació és molt més difícil fer-lo entrar en el procés d'aprenentatge. El primer factor que s'exposa és la necessitat de posar-se en el lloc de l'estudiant, per poder comprendre'l i saber per on es pot aconseguir la seva participació en l'aprenentatge. |
Resum: |
El segon factor tracta de l'estructura de la sessió. Cal comptar que la manera en què estigui estructurat el discurs i la mesura en què l'estudiant vagi "descobrint" i no només escoltant, la seva disposició envers l'aprenentatge, serà molt més positiva i motivada. Un tercer factor a l'aula és l'activitat. L'estudiant ocupat en fer, treballa millor i treballa més. A la vida real i professional es produeix el mateix. Les diferents estratègies didàctiques convenientment aplicades, contribueixen a que l'efecte avorriment no emboti l'aprenentatge i converteixen en actitud positiva, la disposició de l'estudiant. Caldria finalment poder ensenyar als estudiants a automotivar-se. No sempre hi haurà el professor experimentat que el conduirà per viaranys motivadors. |
Drets: |
Tots els drets reservats. |
Llengua: |
Català |
Document: |
Comunicació de congrés ; recerca |
Matèria: |
Motivació ;
Estructura motivadora ;
Ensenyament actiu |
Publicat a: |
Jornada de Campus d'Innovació Docent, 3a : 2006 |
El registre apareix a les col·leccions:
Contribucions a jornades i congressos >
Ponències i comunicacions >
Ponències i comunicacions de la UABContribucions a jornades i congressos >
Jornades d’Innovació Docent de la UAB
Registre creat el 2011-01-28, darrera modificació el 2022-09-08