Implementació de la plataforma Moodle a l'EUSS
Fernández, Joan Carles (Escola Universitària Salesiana de Sarrià. Formació Bàsica i Àrea de Sistemes Informàtics i Comunicacions)
Latorre, César (Escola Universitària Salesiana de Sarrià. Formació Bàsica i Àrea de Sistemes Informàtics i Comunicacions)

Date: 2007
Abstract: L'EUSS, escola adscrita a la UAB, es va iniciar l'any 2006 en l'ús de la plataforma lliure de gestió de l'ensenyament anomenada Moodle. Amb anterioritat, l'EUSS assignava un espai web a cada assignatura amb diferents resultats. Aquests variaven en funció de les capacitats, i les disponibilitats, de cada professor per a gestionar l'espai digital de la seva assignatura. Amb el suport de l'àrea de Sistemes Informàtics i Comunicació es va iniciar, al primer semestre del curs 2006-07, una assignatura pilot que va fonamentar la realització d'un esquelet, per a la informació de l'assignatura publicada en format digital, amb l'eina Moodle. Aquesta experiència va donar peu a fer un esquema corporatiu per a fomentar l'ús de la plataforma a les altres assignatures. Després d'organitzar, en el període intersemestral, un curs introductori de l'eina per a fomentar el seu ús entre el professorat, en el segon semestre es van incorporar, sota aquesta plataforma, sis noves assignatures. A més de l'experiència del període d'adaptació a l'aplicació com una eina corporativa de l'EUSS per donar suport a la docència, es volen donar quatre pinzellades de les diferents eines que han estat útils per l'evolució d'aquestes assignatures i les impressions que n'han tret tant el professorat com l'alumnat. Hem constatat que aquesta eina ofereix la possibilitat de desenvolupar algunes de les competències que s'hauran de fomentar dins el nou espai universitari de l'EEES, per la qual cosa, a partir del nou curs 2007-08 les assignatures que ofereixin alguna activitat o publicació digital sols disposaran d'aquesta eina. L'ús d'aquesta aplicació també permetrà donar una visió institucional comuna de les assignatures.
Abstract: Moodle is an open-source based course manager system, designed to help the learning process through the use of virtual support. The aim of this article I to show our policy to find an standard tool which enable us to publish learning material on the net as much as offering a corporative image of EUSS, our school. The learning Management System chosen has been Moodle. Moodle is easy and nice to use, and it's focused on collaborative learning, allowing us to undertake continuous evaluation. This tool will allow teachers to orientate theirs subjects contents as long as to reduce maintenance expenses thanks to this opensource LMS. We show the establishment schedule, the methodology used in the 6 muck subjects and their technical difficulties arisen from the LMS establishment. Finally, we also show the level of acceptance of the LMS chosen by both teachers & students.
Rights: Tots els drets reservats.
Language: Català
Document: Comunicació de congrés ; recerca
Subject: Moodle ; Suport sistemes informàtics per a la docència ; Adaptació EEES ; Cursos oen línia
Published in: Jornades d'Innovació Docent de la UAB, 4es : 2007



7 p, 46.5 KB

The record appears in these collections:
Contributions to meetings and congresses > Papers and communications > UAB papers and communications
Contributions to meetings and congresses > Jornades d’Innovació Docent de la UAB

 Record created 2011-01-31, last modified 2022-09-07



   Favorit i Compartir