Reflexions sobre metodologia docent a partir de l'elaboració d'un dossier de docència en l'àrea de llengua espanyola
De la Mota Gorriz, Carme (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Espanyola)

Fecha: 2007
Resumen: L'elaboració d'un dossier de docència constitueix un acte de reflexió sobre la pròpia metodologia docent. Cada fase per la qual es passa en el procés d'elaboració, des de la selecció de la informació i la classificació de dades fins la verbalització d'una filosofia docent personal i unes metes per al futur, comporta dificultats per al professor que s'hi posa per primer cop. No és estrany que un professor ja hagi pensat detingudament en la seva tasca docent abans de plantejar-se l'elaboració d'un dossier, però l'esforç que suposa tot el procés el porta a plantejar-se noves qüestions i reforça la seva motivació. El present treball recull aquesta experiència. Es presenten els problemes i els avantatges derivats de la confecció d'un dossier de docència en l'àrea de llengua, atenent també al procediment que s'ha seguit per redactar-lo i discutirlo en un grup de treball interuniversitari: la participació en línia de tots els membres del grup i la revisió del dossier electrònic de manera semipresencial amb els tutors i companys.
Resumen: Developing a teaching portfolio constitutes a reflective practice about one's current teaching strategies. Any stage of the elaboration process, from the selection of information and data classification to the verbalización of a personal educational philosophy and a series of goals for the future, poses difficulties to the teacher who is working on the porfolio for the first time. It is not rare that a teacher has already thought at great length about his educational task before considering to prepare a portfolio, but the effort that is put into the task leaves him to consider new questions and reinforces his motivation. The present work gathers this experience. This work focuses on the problems and advantages of preparing a teaching portfolio in the area of language, also taking into account the procedure that has been followed to write it up and to discuss it in an interuniversity workgroup: the participation on line of all the group members and the review of the electronic dossier by the tutors and colleagues in a blended learning environment.
Derechos: Tots els drets reservats.
Lengua: Català
Documento: Comunicació de congrés ; recerca
Materia: Metodologia docent ; Dossier de docència ; Portafoli docent ; Dossier electrònic ; Llengua
Publicado en: Jornades d'Innovació Docent de la UAB, 4es : 2007



9 p, 55.1 KB

El registro aparece en las colecciones:
Contribuciones a jornadas y congresos > Ponencias y comunicaciones > Ponencias y comunicaciones de la UAB
Contribuciones a jornadas y congresos > Jornades d’Innovació Docent de la UAB

 Registro creado el 2011-02-01, última modificación el 2022-09-07



   Favorit i Compartir