Adaptació d'assignatures clàssiques d'enginyeria química a l'EEES
Sanchez, Antoni (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Enginyeria Química, Biològica i Ambiental)
Ponsá, Sergio (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Enginyeria Química, Biològica i Ambiental)

Fecha: 2007
Resumen: Davant la imminent implantació de l'EEES a totes les titulacions, es presenten els resultats de l'adaptació a l'EEES en assignatures clàssiques de l'Enginyeria Química, que s'imparteixen als estudis d'Enginyeria Química i Enginyeria Tècnica Industrial, i que tradicionalment han utilitzat metodologies docents basades en la classe magistral. En la nova metodologia es proposa que una part important de l'avaluació (50%) es basi en activitats fetes a classe, tant de forma individual com en grup. Les activitats proposades inclouen presentacions a classe dels temes més descriptius del programa, resolució en grup de problemes proposats pels mateixos alumnes (en la qual es valorava igualment el plantejament d'un enunciat i la pròpia resolució del problema), activitats amb suport de programes informàtics comercials en casos d'elevat càlcul numèric i, per últim, un conjunt d'activitats en forma de "quick test" realitzades a classe sense previ avís i que tenien un pes global del 10%. Els resultats d'aquest primer curs on s'ha proposat la metodologia adaptada a l'EEES han estat força positius. En les enquestes valoratives realitzades als alumnes de les dues titulacions l'opinió majoritària ha estat favorable a continuar amb la nova metodologia. Els alumnes han destacat també que aproximadament han dedicat el doble de temps a la assignatura que quan aquesta es feia de forma tradicional, de forma que s'han pogut computar els crèdits ECTS reals. La dedicació del professorat també s'ha estimat en un 50% més de temps. Per últim, assenyalar que el nivell d'abandonament de la assignatura ha estat molt baix i el percentatge de superació de la mateixa relativament semblant als cursos anteriors.
Resumen: With the imminent implantation of the EEES to all university degrees, the results of the adaptation to the EEES are shown for classical subjects of Chemical Engineering, which are imparted in the studies of Chemical Engineering and Industrial Technical Engineering. The classical educational methodologies in these areas are based on the traditional class. In the new methodology proposed, an important part of the evaluation activities (50%) are done in class, in an individual way as well as in group. The proposed activities include presentations in class of the most descriptive subjects of the program, resolution in group of problems proposed by the same pupils (in which the approach of the problem proposal and the resolution of the problem itself were equally evaluated), activities with support of commercial computer programs in cases of high numerical calculation and, finally, a set of activities in the form of quick test carried out in class without previous notice, which had a global weight of 10% of evaluation. The results of this first course where the methodology adapted to the EEES has been proposed have been quite positive. In the surveys carried out to the pupils of both degrees the majority opinion has been favourable to continuing with the new methodology. The pupils have also highlighted that they have dedicated approximately the double of time to the subject that when this was imparted in traditional form. With this information, the real ECTS dedication can be computed. The dedication of the teaching staff has also been estimated as a 50% of more time. Finally, it is worth to mention that the level of abandonment of the subject has been very low.
Derechos: Tots els drets reservats.
Lengua: Català
Documento: Comunicació de congrés ; altres
Materia: Enginyeria Química ; EEES ; Avaluació contínua
Publicado en: Jornades d'Innovació Docent de la UAB, 4es : 2007



10 p, 3.1 MB

El registro aparece en las colecciones:
Contribuciones a jornadas y congresos > Ponencias y comunicaciones > Ponencias y comunicaciones de la UAB
Contribuciones a jornadas y congresos > Jornades d’Innovació Docent de la UAB

 Registro creado el 2011-02-02, última modificación el 2023-10-11



   Favorit i Compartir