Caront : gestió flexible de grups d'alumnes en una assignatura i activitats sobre grups. Nova activitat de control
Martí, E. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Ciències de la Computació)
Rocarías, Jaume (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Ciències de la Computació)
Toledo, R. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Ciències de la Computació)

Fecha: 2008
Resumen: L'Espai Europeu d'Educació Superior promociona el plantejament de noves metodologies docents. Davant la demanda de realitzar més avaluacions als estudiants i poder formar grups de treball de forma més flexible, Caront pretén donar aquesta flexibilitat de forma electrónica. Caront permet definir diferents dinàmiques de grups de treball (teoria, pràctiques, problemes, ABP, etc. ) on un alumne es pot inscriure en cadascuna d'elles amb companys diferents i entregar els treballs que faci en cada grup de forma diferenciada. En aquest article es presenta una de les principals aportacions de Caront, entorn basat en Moodle: la gestió flexible de grups d'alumnes dins una assignatura universitària. Entenem per grup universitari un conjunt d'alumnes que realitzen un treball, de forma que un d'ells pot fer efectiva l'activitat proposada (entrega, enquesta, etc. ) en representació del grup. Un dels punts que hem treballat és en la confecció d'aquests grups. Quan els grups els formen els propis alumnes, apareixen problemes d'intromissió d'un alumne en un grup ja definit. Per evitar això, hem implementat un sistema d'inscripció de grup per contrassenya, que posa el primer que entra, per a compartirla amb els companys que han de formar el grup. Caront ofereix un conjunt d'activitats basades en aquest concepte de grup: enquestes, tasques (entrega de treballs o pràctiques), enquestes d'autoevaluació a nivell de grup i qüestionaris, entre les més importants. Basada en l'activitat de l'enquesta, hem definit una activitat de Control, que permet un cert feedback electrònic del professor sobre l'activitat del grup. Aquesta activitat de control consisteix en una enquesta definida pel professor, amb preguntes que avaluen l'activitat del grup. Així, el professor ha de contestar una enquesta dirigida als alumnes. Les respostes són vistes pels alumnes de forma privada. Finalment, es presenta un resum de les experiències d'us de Caronte sobre un conjunt d'assignatures de les titulacions d'Enginyeria Informàtica en el curs 2006-07, al no disposar encara dels resultats del 2007-08.
Derechos: Tots els drets reservats.
Lengua: Català
Documento: Comunicació de congrés ; recerca
Materia: Gestió flexible de grups de forma electrònica ; Recursos virtuals per a la docència ; Moodle ; Learning Management System
Publicado en: Jornades d'Innovació Docent de la UAB, 5es : 2008



13 p, 606.2 KB

El registro aparece en las colecciones:
Contribuciones a jornadas y congresos > Ponencias y comunicaciones > Ponencias y comunicaciones de la UAB
Contribuciones a jornadas y congresos > Jornades d’Innovació Docent de la UAB

 Registro creado el 2011-02-04, última modificación el 2022-10-11



   Favorit i Compartir