Per citar aquest document: http://ddd.uab.cat/record/69694
Pessebre virtual : disseny i exportació
Bullon Clusella, Antoni
Martí Godia, Enric, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Escola Tècnica Superior d'Enginyeria)
Universitat Autònoma de Barcelona. Escola Tècnica Superior d'Enginyeria

Data: 2009
Descripció: 71 p.
Resum: Aquest projecte és una part d'un projecte més ampli consistent en estudiar un format gràfic que permeti exportar una escena modelada en Blender i importar aquesta mateixa escena en un entorn interactiu basat en Visual C++ amb OpenGL. D'aquesta forma, disposem de la capacitat de modelat de Blender i de la interacció i visualització de la llibreria OpenGL. Aquest format ha de representar geometria i textures imprescindiblement, i si és possible, d'altres factors importants com il·luminació, visualització i moviment. La part del projecte explicada en aquesta memòria consisteix en estudiar el format gràfic més adient per representar els diferents factors de realisme de l'escena (geometria, textura, etc. ) havent triat el format OBJ per la seva capacitat de representació i fàcil edició. Per a provar el format, s'ha dissenyat un diorama de pessebre utilitzant les capacitats de modelatge de Blender. Pel que respecta les figures, aspecte important per a considerar l'escena com a pessebre, s'ha utilitzat un escàner 3D que ha obtingut representacions de malla 3D, a partir de figures reals de pessebre, que posteriorment han estat texturades. S'ha generat un vídeo del diorama de pessebre que permet veure'n tots els detalls navegant amb el punt de vista per l'escena. Aquest vídeo s'ha exposat en la mostra de pessebres de la Associació Pessebrista de Sabadell el Nadal del 2008.
Resum: Este proyecto es una de las dos partes de un proyecto más amplio que consistente en un formato gráfico que permita exportar una escena modelada en Blender y importar esta misma escena a un entorno interactivo basado en Visual C++ con OpenGL. De este modo, disponemos de la capacidad del modelado de Blender y de la interactividad y visualización de la librería OpenGL. Este formato debe representar geometría y texturas imprescindiblemente, y si es posible, otros factores importantes como iluminación, visualización y movimiento. La parte del proyecto explicada en esta memoria consiste en estudiar el formato gráfico más idóneo para representar los diferentes factores de realismo de la escena (geometría, textura, etc. ) habiendo escogido el formato OBJ por su capacidad de representación y fácil edición. Para probar el formato se ha diseñado un diorama de belén usando las capacidades de modelado de Blender. Por lo que a las figuras se refiere, aspecto muy importante para conseguir la escena como un belén, se ha usado un escáner 3D que ha obtenido representaciones de malla 3D, a partir de figuras reales de belén, que posteriormente han sido texturizadas. Se ha generado un vídeo del diorama del belén que permite ver todos los detalles navegando con el punto de vista por la escena. Este vídeo ha sido expuesto en la muestra de belenes de la Asociación Belenista de Sabadell la Navidad de 2008.
Resum: This project is one of the two parts of a larger project that consists in a graphical format that allows to export a scene modeled in Blender and import this same scene in an interactive environment based on Visual C++ with OpenGL. Thus, we have the capability of modeling of Blender and the interactivity and visualization of the OpenGL library. This format should represent essential geometry and textures, and if possible, other important factors such as illumination, visualization and movement. The part of the project described in this report is to study the most appropriate graphical format to represent the different factors of realism of the scene (geometry, texture, etc. ). OBJ format have been chosen for his ability to represent and easy editing. To test the format has been designed diorama of a scene using the modeling capabilities of Blender. As far as figures are concerned, very important aspect to the scene as a crib, has used a 3D scanner that has received representations from 3D mesh, based on actual figures of Bethlehem, which have subsequently been texturized. A video of the scene has been made where you can see all the details with the sailing point of view for the scene. This video has been exhibited in the sample of scenes from the Bethlehemist Association of Sabadell on Christmas 2008.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús de Creative Commons, amb la qual es permet copiar, distribuir i comunicar públicament l'obra sempre que se'n citin l'autor original, la universitat i l'escola i no se'n faci cap ús comercial ni obra derivada, tal com queda estipulat en la llicència d'ús Creative Commons
Llengua: Català.
Document: bachelorThesis
Matèria: Blender (Programes d'ordinador) ; Infografia ; Pessebres

Adreça alternativa: http://hdl.handle.net/2072/43190


71 p, 7.9 MB

El registre apareix a les col·leccions:
Documents de recerca > Treballs de recerca i projectes de final de carrera > Enginyeria. Projectes de final de carrera > Enginyeria Informàtica. PFC

 Registre creat el 2011-04-04, darrera modificació el 2016-06-11



   Favorit i Compartir