Per citar aquest document: http://ddd.uab.cat/record/69895
Els molts reptes d’un ensenyament de les Ciències basat en la indagació: ens aportaran múltiples beneficis en l’aprenentatge?
Viennot, Laurence (Université Paris-Diderot)

Data: 2011
Resum: Atès el que sabem per la recerca sobre l’ensenyament de la física, com podem maximitzar els beneficis en l’aprenentatge a partir d’un Ensenyament de les Ciències basat en la indagació (IBSE per les sigles en anglès)? Els beneficis s’entenen en termes de conceptes assolits tot mantenint la motivació entre els estudiants. Per tal de documentar aquesta qüestió es presenten i discuteixen una sèrie d’exemples que es troben en el marc d’experiments simples utilitzats normalment com a punt de partida en activitats d’IBSE sobre física. Els exemples escollits il·lustren alguns dels obstacles que es poden trobar a l’hora de fer un fructífer ensenyament basat en la indagació i, al mateix temps il·lustren algunes alternatives a les pràctiques rituals d’ensenyament. Es mostra que aquests rituals donen lloc a una tendència dels mestres a fer raonar els estudiants en sintonia entre ells de manera que s’ajudin els uns als altres, fent servir el que en el present estudi s’anomena “explicació en eco”. Per tal de superar els corresponents inconvenients es propugna afavorir vincles conceptuals en els estudiants. Aquesta proposta està basada en la primera avaluació d’un projecte extens i recent sobre l’IBSE i està associada a diverses de les conclusions obtingudes. Especialment, està basada en les conclusions relacionades en com gestionar la necessàries transicions entre un ensenyament basat en l’IBSE i unes estratègies organitzades de forma més conceptual.
Nota: Traducció de la ponència presentada al Congrès de la GIREP – Groupe International de Recherche sur l'Enseignement
Drets: Tots els drets reservats
Llengua: Català.
Document: article ; recerca ; publishedVersion
Matèria: Educació en ciències basada en la recerca ; IBSE ; Explicació eco ; Pràctiques rituals d’ensenyament ; Vincles conceptuals ; Pressió ; Anàlisi sistèmica ; Raonament causal lineal ; Educación en ciencias basada en la investigación ; Explicación eco ; Prácticas rituales de enseñanza ; Vínculos conceptuales ; Presión ; Análisis sistémico ; Razonamiento causal lineal ; Science education research-based ; Explanation echo ; Ritual practices of teaching ; Conceptual Links ; Pressure ; Systemic Analysis ; Linear causal reasoning
Publicat a: Ciències: revista del professorat de ciències de primària i secundària, Núm. 18 (març 2011) , p. 22-36, ISSN 1699-6712

Adreça alternativa: http://www.raco.cat/index.php/Ciencies/article/view/242506


15 p, 483.3 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Articles > Articles publicats > Ciències
Articles > Articles de recerca

 Registre creat el 2011-04-05, darrera modificació el 2016-06-11



   Favorit i Compartir