000070218 001 __ 70218
000070218 005 __20141022155357.0
000070218 024 8_ $9 artpubuab $9 driver $a oai:ddd.uab.cat:70218
000070218 035 __ $9 recercauab $a ARE-60987
000070218 035 __ $9 articleid $a 11349263n15p103
000070218 041 __ $a cat
000070218 100 __ $a Bardavio i Novi, Antoni $u Camp d’Aprenentatge de la Noguera.
000070218 245 1_ $a Teoria i pràctica de l’adopció escolar de monuments : l’experiència de la Universitat Autònoma de Barcelona i el Camp d’Aprenentatge de la Noguera
000070218 242 01 $a Teoría y práctica de la adopción escolar de monumentos : la experiencia de la Universitat Autònoma de Barcelona y el Camp d’Aprenentatge de la Noguera
000070218 242 01 $a Theory and practice of the «School Adopts a Monument» scheme : the experience of the Universitat Autònoma de Barcelona and the Camp d’Aprenentatge de la Noguera
000070218 520 3_ $a L’adopció de monuments constitueix una fórmula d’introducció del coneixement i la implicació de l’alumnat preuniversitari en el seu context local, que s’ha mostrat molt productiva en diversos països europeus, mitjançant la imbricació dels centres educatius en la valoració i la conservació del patrimoni històric proper, en col•laboració amb l’administració municipal i les entitats científiques i culturals. Des de l’any 2004, un equip d’investigadors està portant a terme a Catalunya un programa d’aquestes característiques. Són experts en patrimoni i professorat d’escoles i instituts que han treballat junts en la planificació d’activitats, la recollida d’informació d’arxius i centres de recerca, la creació de materials didàctics i la difusió dels objectius i la metodologia del projecte
000070218 520 3_ $a La adopción de monumentos constituye una fórmula de introducción del conocimiento e implicación del alumnado preuniversitario en su contexto local, que se ha mostrado muy productiva en diferentes países europeos, mediante la imbricación de los centros educativos en la valoración y la conservación del patrimonio histórico cercano en colaboración con la administración municipal y las entidades científicas y culturales. Desde el año 2004, un equipo de investigadores está llevando a cabo en Cataluña un programa de estas características. Son expertos en patrimonio y profesorado de escuelas e institutos que han trabajado juntos en la planificación de actividades, la recogida de información en archivos y centros de investigación, la creación de materiales didácticos y en la difusión de los objetivos y la metodología del proyecto.
000070218 520 3_ $a The school’s adoption of monuments has shown to be in some European countries a very productive scheme for introducing primary and secondary school pupils into the knowledge and involvement in their local context. This scheme implies the collaboration between schools, local administration and cultural and scientific entities for the conservation and valuation of their local historical heritage. Since 2004 a «school adopt a monument» —like scheme is being carried out by a team of researcher, heritage experts and school teachers, who have worked together for activity planning, the gathering of documentation from archives and research centres, the creation of educational resources and the dissemination of the aims and methodology of the project.
000070218 540 __ $a Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. $u http://creativecommons.org/licenses/by-nc/3.0/es/
000070218 546 __ $a Català.
000070218 599 __ $a recerca
000070218 653 1_ $a Educació patrimonial
000070218 653 1_ $a Patrimoni local
000070218 653 1_ $a Ensenyament de la història
000070218 653 1_ $a Comunicació científica
000070218 653 1_ $a Educación patrimonial
000070218 653 1_ $a Patrimonio local
000070218 653 1_ $a Enseñanza de la historia
000070218 653 1_ $a Comunicación científica
000070218 653 1_ $a Heritage education
000070218 653 1_ $a Local heritage
000070218 653 1_ $a History teaching
000070218 653 1_ $a Scientific communication
000070218 655 _4 $a article
000070218 655 _4 $a info:eu-repo/semantics/article
000070218 655 _4 $a info:eu-repo/semantics/publishedVersion
000070218 700 __ $a González Marcén, Paloma $u Centre d'Estudis del Patrimoni Arqueològic de la Prehistòria
000070218 773 __ $g Núm. 15 (2009), p. 103-121 $t Treballs d'Arqueologia $x 1134-9263
000070218 856 40 $p 19 $s 1924366 $u http://ddd.uab.cat/pub/tda/11349263n15/11349263n15p103.pdf
000070218 973 __ $f 0103 $l 121 $m  $n 15 $v  $x 11349263n15 $y 2009
000070218 980 __ $a ARTPUB $b TDA $b UAB $b 52400