To cite this record: http://ddd.uab.cat/record/70218
Teoria i pràctica de l’adopció escolar de monuments : l’experiència de la Universitat Autònoma de Barcelona i el Camp d’Aprenentatge de la Noguera
Bardavio i Novi, Antoni (Camp d’Aprenentatge de la Noguera.)
González Marcén, Paloma (Centre d'Estudis del Patrimoni Arqueològic de la Prehistòria)

Additional title: Teoría y práctica de la adopción escolar de monumentos : la experiencia de la Universitat Autònoma de Barcelona y el Camp d’Aprenentatge de la Noguera
Additional title: Theory and practice of the «School Adopts a Monument» scheme : the experience of the Universitat Autònoma de Barcelona and the Camp d’Aprenentatge de la Noguera
Date: 2009
Abstract: L’adopció de monuments constitueix una fórmula d’introducció del coneixement i la implicació de l’alumnat preuniversitari en el seu context local, que s’ha mostrat molt productiva en diversos països europeus, mitjançant la imbricació dels centres educatius en la valoració i la conservació del patrimoni històric proper, en col•laboració amb l’administració municipal i les entitats científiques i culturals. Des de l’any 2004, un equip d’investigadors està portant a terme a Catalunya un programa d’aquestes característiques. Són experts en patrimoni i professorat d’escoles i instituts que han treballat junts en la planificació d’activitats, la recollida d’informació d’arxius i centres de recerca, la creació de materials didàctics i la difusió dels objectius i la metodologia del projecte.
Abstract: La adopción de monumentos constituye una fórmula de introducción del conocimiento e implicación del alumnado preuniversitario en su contexto local, que se ha mostrado muy productiva en diferentes países europeos, mediante la imbricación de los centros educativos en la valoración y la conservación del patrimonio histórico cercano en colaboración con la administración municipal y las entidades científicas y culturales. Desde el año 2004, un equipo de investigadores está llevando a cabo en Cataluña un programa de estas características. Son expertos en patrimonio y profesorado de escuelas e institutos que han trabajado juntos en la planificación de actividades, la recogida de información en archivos y centros de investigación, la creación de materiales didácticos y en la difusión de los objetivos y la metodología del proyecto.
Abstract: The school’s adoption of monuments has shown to be in some European countries a very productive scheme for introducing primary and secondary school pupils into the knowledge and involvement in their local context. This scheme implies the collaboration between schools, local administration and cultural and scientific entities for the conservation and valuation of their local historical heritage. Since 2004 a «school adopt a monument» —like scheme is being carried out by a team of researcher, heritage experts and school teachers, who have worked together for activity planning, the gathering of documentation from archives and research centres, the creation of educational resources and the dissemination of the aims and methodology of the project.
Rights: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Language: Català.
Document: article ; recerca ; article ; publishedVersion
Subject: Educació patrimonial ; Patrimoni local ; Ensenyament de la història ; Comunicació científica ; Educación patrimonial ; Patrimonio local ; Enseñanza de la historia ; Comunicación científica ; Heritage education ; Local heritage ; History teaching ; Scientific communication
Published in: Treballs d'Arqueologia, Núm. 15 (2009) , p. 103-121, ISSN 1134-9263



19 p, 1.8 MB

The record appears in these collections:
Articles > Published articles > Treballs d'arqueologia

 Record created 2011-04-27, last modified 2014-06-07



   Favorit i Compartir
QR image