Google Scholar: cites
Infancias diversas : redes sociales de los niños y las niñas en Ámsterdam
Karsten, Lia (University of Amsterdam)

Títol variant: Infàncies diverses: xarxes socials dels nens i de les nenes a Àmsterdam
Títol variant: Des enfances diverses: réseaux sociaux des garçons et des filles à Amsterdam
Títol variant: Diverse childhoods: children's social networks in contemporary Amsterdam
Data: 2011
Resum: El artículo compara las redes sociales de los niños y las niñas en tres barrios de Ámsterdam, la capital multicultural de los Países Bajos. El objetivo es ver cómo los niños y las niñas que crecen en unos determinados barrios desarrollan amistades y construyen su red social y hasta qué punto pueden encontrarse con otras criaturas de orígenes culturales diferentes. Nos centraremos en las condiciones relacionadas con la escuela y el barrio, teniendo en cuenta que las redes sociales (cruzadas) no son dadas de forma natural, sino construidas sobre unas condiciones espaciales y sociales determinadas. Se han escogido tres barrios que difieren en las condiciones sociales y físicas en las que crecen los niños y las niñas: Tuindorp Nieuwendam, Indische Buurt y Museumkwartier, y se han distinguido dos dimensiones sociales: la composición de clase y de etnia. Queda claro que la infancia cambia a través del espacio y que se dan más las amistades homogéneas entre niños y niñas que relaciones sociales que atraviesen la edad, la clase y la etnia.
Resum: L'article compara les xarxes socials dels nens i les nenes en tres barris d'Àmsterdam, la capital multicultural dels Països Baixos. L'objectiu és veure com els nens i les nenes que creixen en uns barris determinats desenvolupen amistats i construeixen la seva xarxa social i fins a quin punt poden trobar-se amb altres nens i nenes d'orígens culturals diferents. Ens centrarem en les condicions relacionades amb l'escola i el barri, tenint en compte que les xarxes socials (creuades) no són donades de forma natural, sinó construïdes sobre unes condicions espacials i socials determinades. Pel que fa a les condicions socials i físiques, s'han escollit tres barris diferents: Tuindorp Nieuwendam, Indische Buurt i Museumkwartier, i s'han distingit dues dimensions socials: la composició de classe i d'ètnia. Queda clar que la infància canvia a través de l'espai i que es donen més les amistats homogènies entre nens i nenes que les relacions socials que travessen l'edat, la classe i l'ètnia.
Resum: L'article compare les réseaux sociaux des garçons et des filles dans trois quartiers d'Amsterdam, la capitale multiculturelle des Pays-Bas. L'objectif est de voir comment les garçons et les filles qui grandissent dans certains quartiers développent des amitiés et construisent leurs réseaux sociaux et dans quelle mesure ils peuvent rencontrer d'autres enfants de differentes origines culturelles. Nous mettrons l'accent sur les conditions des écoles et des quartiers, étant donné que (croiser) les résaux sociaux ne sont pas des conditions naturelles, mais bâties sur des conditions sociales et spatiales données. Nous avons choisi trois quartiers différents en ce qui concerne les conditions sociales et spatiales: Tuindorp Nieuwendam, Indische Buurt et Museumkwartier, et nous avons distingué deux dimensions sociales différentes : la composition par classe et par ethnie. Il est clair que l'enfance change à travers l'espace et on trouve plus frequentment des amitiés homogènes que des relations sociales qui traversent l'âge, la classe et l'ethnie. Mots clé: enfance; réseaux sociaux; quartiers;.
Resum: In this paper we compare the social networks of children growing up in three different neighbourhoods in contemporary Amsterdam, the multicultural capital of the Netherlands. Central question is how children growing up in specific neighbourhoods develop friendships and build on their social network and to what extent they are able to meet children with a different social background. We focus on conditions related to school and neighbourhood, taking into account that (crossed) social networks are not naturally given, but are constructed under certain spatial and social conditions. Three neighbourhoods are selected that differ in social and physical conditions for growing up: Tuindorp Nieuwendam, Indische Buurt i Museumkwartier. We distinguished two social dimensions: class and ethnic composition. It becomes clear that childhood varies across space and that homogeneous friendships are more at stake in children's lives than social relationships that cross age, class and ethnicity.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Llengua: Castellà
Document: Article ; recerca ; Versió publicada
Matèria: Infancia ; Redes sociales ; Barrios ; Escuela ; Ámsterdam ; Infància ; Xarxes socials ; Barris ; Escola ; Enfance ; Réseaux sociaux ; Quartiers ; École ; Children ; Social networks ; Neighbourhood ; School
Publicat a: Documents d'anàlisi geogràfica, Vol. 57, Núm. 1 (2011) , p. 31-45, ISSN 2014-4512

Adreça alternativa: https://raco.cat/index.php/DocumentsAnalisi/article/view/241949
Adreça original: https://dag.revista.uab.cat/article/view/799
Adreça original: https://dag.revista.uab.cat/article/view/v57-n1-karsten
DOI: 10.5565/rev/dag.799


15 p, 576.3 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Articles > Articles publicats > Documents d'anàlisi geogràfica
Articles > Articles de recerca

 Registre creat el 2011-05-05, darrera modificació el 2023-03-31



   Favorit i Compartir