Per citar aquest document: http://ddd.uab.cat/record/70633
El protagonisme dels spin doctors. La política com a procés comunicacional
Aira Foix, Toni (Universitat Oberta de Catalunya. Estudis de Ciències de la Informació i la Comunicació)

Data: 2010
Resum: Políticament estem instal·lats en una democràcia mediàtica que ha fet que partits i institucions abracin l’era del màrqueting polític. En una societat hipermediàtica, basada en l’entreteniment audiovisual, la imatge cotitza a l’alça i el llenguatge dels polítics s’hi adapta. I si admetem que els mèdia són peça clau per confegir la política tal i com l’entenem avui, seria absurd no convenir també que el mateix concepte de comunicació política evoluciona i s’adapta a aquest entorn. Som davant d’una manera de fer política més retòrica, més estètica, més teatral. Les tècniques del màrqueting polític hi guanyen protagonisme, i els polítics hi estan més subjectes, amb els pros i contres que això els reporta. També amb nous protagonismes, com el dels estrategs de comunicació, els assessors dels líders, els spin doctors.
Resum: Our politics are installed in the political marketing era. In a hypermediatic society, we must be able to agree that the same concept of political communication evolves and adapts to this context. We are in front of a new way to make a more rhetorical, more aesthetic and more theater policy. The techniques of political marketing becomes more important, and politicians are more subject, with the advantages and the disadvantages that it reports to them. With ne central roles, too: the spin doctors.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Llengua: Català.
Document: article ; recerca ; publishedVersion
Matèria: Mèdia ; Política ; Agenda-building ; Agenda-setting ; Spin doctors ; Màrqueting ; Comunicació ; Marketing ; Political communication ; Politics
Publicat a: Anàlisi : quaderns de comunicació i cultura, Núm. 40 (2010) , p. 15-27, ISSN 0211-2175

Adreça alternativa: http://www.raco.cat/index.php/Analisi/article/view/243373


13 p, 123.2 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Articles > Articles publicats > Anàlisi
Articles > Articles de recerca

 Registre creat el 2011-05-16, darrera modificació el 2016-06-11



   Favorit i Compartir