Per citar aquest document: http://ddd.uab.cat/record/70766
The learning process as a cooperative task among teachers and students
Hernández Ramos, Elena
Escobar Urmeneta, Cristina, tutora (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials)

Data: 2010
Resum: This dissertation gathers several ideas and guidelines on professional improvement as a teacher. This study includes two empirical studies. The first one focuses mainly on the teacher‟s figure. It is meant to be a study of the several resources that the teacher uses in order to construct the student‟s knowledge in an English classroom context. Furthermore, it represents an approach to learning as a cooperative task among teachers and students. The second empirical study focuses on the students. It is a study on how students learn cooperatively by analyzing their oral productions when working in small groups. The following section introduces a personal approach to all the experiences and feelings the trainee-teacher has lived, mainly during her two practicum periods, considered as a process of professionalization. To conclude this dissertation, a summary of the major findings and the possible areas for future improvement are included.
Resum: Esta disertación recoge diversas ideas y guías sobre el desarrollo profesional del profesor. Este trabajo incluye dos estudios empíricos. El primero está focalizado en la figura del profesor. Este pretende ser un estudio sobre los diferentes recursos que el profesor utiliza para construir el conocimiento incorporando a los estudiantes en el contexto del aula de inglés. Además, representa un acercamiento al aprendizaje como una tarea cooperativa entre profesores y estudiantes. Por otro lado, el segundo estudio empírico se centra en los estudiantes. Se trata de un estudio sobre como los estudiantes aprenden cooperativamente mediante el análisis de sus producciones orales cuando trabajan en pequeños grupos. La siguiente sección introduce un acercamiento personal a todas las experiencias y los sentimientos que la profesora en prácticas ha vivido principalmente durante sus dos períodos de prácticas, considerados como un proceso de profesionalización. Para concluir esta disertación, se incluye un resumen de los principales hallazgos y de las posibles áreas para futuras mejoras.
Drets: Tots els drets reservats
Llengua: Anglès.
Document: article ; recerca ; publishedVersion
Matèria: Content and Language Integrated Learning (CLIL) ; Content-based ; Interaction ; Non-verbal communication ; Construction of knowledge ; Cooperative learning ; Aprendizaje Integrado de Contenidos y Lengua (AICLE) ; Basado en el contenido ; Interacción ; La comunicación no verbal ; La construcción del conocimiento ; El aprendizaje cooperativo ; Aprendizaje Integrado de Contenidos y Lengua (AICLE), Aprendizaje por contenidos ; Comunicación no verbal ; Construcción del conocimiento ; Aprendizaje cooperativo
Publicat a: Master's Dissertation. Teacher Education Master's Degree. UAB, Núm. (2010) , p. 1-81



81 p, 2.1 MB

El registre apareix a les col·leccions:
Articles > Articles de recerca
Articles > Articles publicats

 Registre creat el 2011-05-20, darrera modificació el 2016-06-11



   Favorit i Compartir