Per citar aquest document: http://ddd.uab.cat/record/70768
Teacher strategies to elicit knowledge from students in the CLIL classroom: the purpose of questions in controlled patterns of teacher-student
Pallarès Bertran, Laura
Evnitskaya, Natalia

Data: 2010
Resum: This Master Dissertation comprises two differentiated parts: a personal reflection and an empirical study. The personal reflection reviews the process of professionalization undergone by its author throughout the Master Degree, both in the theoretical courses at the university and the practical stages in the secondary school. This section shows the importance of the Practicum in the process of becoming a teacher, the process of designing and implementing a Teaching Unit, as well as the challenges and most valuable experiences which the teacher has encountered during this process. The empirical study tackles teacher strategies to elicit knowledge from students in the CLIL classroom and more specifically the purpose of questions in controlled patterns of teacher-student interaction. The study finds its starting point in a literature review on theories from several relevant authors such as Vigotsky, Mercer and Tsui. These theories are used as a framework to analyze the data presented from a qualitative and ethnographic approach taking into account the ideas and categories coined by the aforementioned authors. The analysis shows that the teacher uses different strategies to elicit knowledge from students and that the questions she uses are appropriate for the controlled pattern of interaction analyzed. Moreover, it also foresees areas which could be improved by the teacher.
Resum: Aquest Treball de fi de Màster inclou dues parts diferenciades: una reflexió personal i un estudi empíric. La reflexió personal revisa el procés de professionalització al qual s’ha vist sotmesa l’autora durant el Màster, tant en les classes teòriques a la universitat com a les estades de pràctiques a l’institut. Aquesta secció mostra la importància del Practicum en el procés de professionalització del professor, el procés de disseny i implementació d’una unitat didàctica, així com els reptes i les experiències més valuoses a les quals s’ha enfrontat el professor durant aquest procés. L’estudi empíric aborda les estratègies del professor per obtenir coneixements dels estudiants a la classe AICLE i més específicament la finalitat de les preguntes en models controlats d’interacció entre professor i alumnes. El punt de partida de l’estudi és un resum de literatura basat en teories d’autors rellevants com Vigotsky, Mercer i Tsui. Aquestes teories serveixen de marc per analitzar les dades presentades des d’una perspectiva qualitativa i etnogràfica tenint en compte les idees i categories encunyades pels autors mencionats anteriorment. L’anàlisi mostra que la professora fa servir diferents estratègies per a obtenir coneixements dels estudiants i que les preguntes que fa servir són apropiades pel model controlat d’interacció analitzat. A més a més, també entreveu àrees que es podrien millorar.
Drets: Tots els drets reservats
Llengua: Anglès.
Document: article ; recerca ; publishedVersion
Matèria: CLIL ; Controlled patterns of interaction ; Practicum, questions ; Strategies to elicit knowledge from students ; Controlats els patrons d'interacció ; Pràcticum, preguntes ; Les estratègies per obtenir els coneixements dels estudiants ; Controlados los patrones de interacción ; Practicum, preguntas ; Las estrategias para obtener los conocimientos de los estudiantes
Publicat a: Master's Dissertation. Teacher Education Master's Degree. UAB, Núm. (2010) , p. 1-50



50 p, 8.4 MB

El registre apareix a les col·leccions:
Articles > Articles de recerca
Articles > Articles publicats

 Registre creat el 2011-05-20, darrera modificació el 2016-06-11



   Favorit i Compartir