Per citar aquest document: http://ddd.uab.cat/record/71549
From “This is impossible” to “I will make the standard higher”: A close look at interaction in the CLIL classroom
Àngel Fuentes, Miquel (Universitat Autònoma de Barcelona)
Hernández, Elena (Universitat Autònoma de Barcelona)

Data: 2011
Resum: This paper aims to explore the complexities of students’ interaction in a collaborative learning task set within a CLIL unit in the EFL classroom. By way of illustration, a sample from a 4th year classroom grade in a secondary school of Catalonia has been collected. The paper examines, through the students’ outcome, the impact of cooperative learning in a content-rich information swap task and discusses the role of content and language integrated learning in the classroom. This paper concludes with several implications for research and practice.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Llengua: Anglès.
Document: article ; recerca ; publishedVersion
Publicat a: Bellaterra journal of teaching and learning language and literature, Vol. 4, Núm. 2 (maig / juny 2011) , p. 17-36, ISSN 2013-6196

Adreça alternativa: http://www.raco.cat/index.php/Bellaterra/article/view/247249


20 p, 166.5 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Articles > Articles publicats > Bellaterra journal of teaching and learning language and literature
Articles > Articles de recerca

 Registre creat el 2011-06-21, darrera modificació el 2016-06-11



   Favorit i Compartir