Per citar aquest document: http://ddd.uab.cat/record/72032
Societat, ciència i cultura [101658]
Blanco Romero, María Asunción
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació

Data: 2011-12
Pla d'estudis: Graduat en Educació infantil [847]
Titulació: Educació infantil [2500797]
Resum: L'assignatura ha de facilitar a l'estudiantat el coneixement, l'anàlisi i la comprensió del context sociocultural, científic i humanístic que ha configurat el present, possibilitant-li la presa d'una postura crítica i constructiva davant la realitat actual i les transformacions que s'han produït en tots aquests àmbits en els darrers períodes. Això ha de permetre que l'estudiant prengui consciència de la pròpia implicació com a persona present en aquest entorn, així com de les implicacions i responsabilitats que ha d'assumir envers aquells elements que el configuren com ara el mediambient, la sostenibilitat, l'educació, la cultura, la multiculturalitat, les alteritats, etc. Històricament, hem situat els segles XX i XXI com a llocs des dels quals pensar la cultura. Les obres que situen el punt de partida a l'assignatura són: La interpretació dels somnis de Freud (1900), Les demoiselles d'Avignon (1907) de Picasso, Pierrot Lunaire (1912) de Schönberg, La mort a Venècia (1912) de Thomas 1 Societat, ciència i cultura 2011 - 2012 Mann, La consagració de la primavera (1913) d'Ígor Stravinski, La metamorfosi (1915) de Kafka, Fountain de Duchamp (1917), Tractatus logico-philosophicus (1921) de Wittgenstein, Ulises de Joyce (1922), Metrópolis (1927) de Fritz Lang i Ciudadano Kane (1941) d'Orson Wells entre d'altres. 1. Conèixer les principals filosofies ètiques, comprendre els diferents tipus de valors (morals, ètics, polítics, religiosos, estètics, científics. . . ), i reflexionar sobre la seva incidència en l'acció educativa. 2. Analitzar la crisi de valors en la cultura postmoderna i la seva incidència en les relacions educatives. 3. Comprendre els factors causals que configuren els trets essencials de les societats del present i les seves expressions ideològiques, polítiques i econòmiques, des d'una perspectiva històrica. 4. Comprendre la interdependència entre els diferents elements que composen el sistema mundial mitjançant uns marcs de referència i l'anàlisi d'una realitat amb conflictes i condicions de vida molt desiguals. 5. Relacionar les polítiques, models i dinàmiques internacionals al voltant de migracions, cultura i educació, amb els contextos regionals i locals on es desenvolupa la professió. 6. Analitzar críticament els processos socials d'abast internacional que expliquen els fenòmens de diversitat cultural i exclusió social. 7. Aprendre les bases del mètode científic, delimitant el camp d'aplicació i els objectius de la ciència. 8. Contribuir a diferenciar entre coneixement científic, valors simbòlic-culturals i credibilitats acrítiques 9. Conèixer els aspectes bàsics de l'estructura i el funcionament del món físic i entendre les possibilitats que ofereix pel desenvolupament humà i les limitacions que imposa. 10. Conèixer els principis bàsics de la vida. Entendre de forma específica l'ésser humà com organisme biològic i la seva interrelació amb l'ambient. Adquisició d'hàbits i conductes saludables. 11. Entendre l'art coma forma de comprensió de l'individu i la societat. 12. Conèixer els diferents models creatius i els gèneres literaris que configuren la diversitat de cultures.
Llengua: Català



12 p, 37.5 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Materials de curs > Programes de curs (Guies docents)

 Registre creat el 2011-07-06, darrera modificació el 2016-06-26



   Favorit i Compartir