Per citar aquest document: http://ddd.uab.cat/record/72118
Didàctica del coneixement del medi natural i social en educació infantil II [101988]
Comes Solé, Pilar
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació

Data: 2011-12
Pla d'estudis: Graduat en Educació infantil [847]
Titulació: Educació infantil [2500797]
Resum: Contextualització: Es tracta d'una assignatura obligatòria de tercer curs centrada en una didàctica específica compartida per dues àrees de coneixement: les ciències socials i experimentals. Per això des de la concepció fins l'aplicació a l'aula de l'assignatura, les dues àrees treballen en base a una estructura interdisciplinària. La "Didàctica del Coneixement del Medi social i Natural II" suposa una assignatura que dóna continuïtat i completa el procés d'aprenentatge de l'assignatura "Didàctica del Coneixement del Medi Social i Natural I" que l'alumnat haurà realitzat en el semestre anterior. La nova assignatura es proposa desenvolupar les competències professionals relacionades amb l'aplicació a l'aula dels coneixements treballats a l'assignatura anterior i la capacitat de justificar adequadament la seva pràctica. Es centra en el coneixement, l'anàlisi i el disseny de situacions educatives per l'ensenyament i aprenentatge de l'àrea de descoberta de l'entorn a l'educació infantil. L'estudiant que hagi superat les dues assignatures obligatòries de didàctica del coneixement del medi social i natural té la possibilitat de cursar, en el darrer semestre de la carrera, l'assignatura optativa "Projectes globalitzadors des de les Ciències Socials en educació infantil" que, juntament amb un altre conjunt d'optatives, li permetran obtenir una especialització en ciències socials. Objectius formatius: 1. Analitzar situacions didàctiques segons els paràmetres de la teoria i del currículum per fer-ne un diagnòstic sobre la seva pertinença i adequació a l'aula. 2. Conèixer, ser capaç d'analitzar i innovar seqüències didàctiques prèviament dissenyades i/o aplicades a l'aula, tot justificant des de la teoria, l'adequació de la pràctica que es proposa. 3. Conèixer i ser capaç d'analitzar pràctiques didàctiques interdisciplinàries d'aula d'infantil, tot identificant els continguts de l'àrea de descoberta de l'entorn i els d'altres àrees que s'hi treballen. 4. Dissenyar situacions i/o seqüències didàctiques personals e innovadores, a partir de la teoria treballada i les directrius curriculars i del context educatiu, de manera que demostrin l'autonomia i creativitat necessàries per poder exercir la seva professió docent de manera competent. 5. 1 Didàctica del coneixement del medi natural i social en educació infantil II 2011 - 2012 5. Saber comunicar-se amb actors del món professional vinculats a l'educació infantil, per tal de resoldre problemes didàctics de manera compartida i efectiva.
Llengua: Català



8 p, 26.4 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Materials de curs > Programes de curs (Guies docents)

 Registre creat el 2011-07-06, darrera modificació el 2016-06-26



   Favorit i Compartir