Per citar aquest document: http://ddd.uab.cat/record/72134
Teories i pràctiques contemporànies en educació [102011]
Solà i Gussinyer, Pere dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Sistemàtica i Social)
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació

Data: 2011-12
Pla d'estudis: Graduat en Educació Primària [896]
Titulació: Educació primària [2500798]
Resum: Teories i pràctiques contemporànies en educació: Es tracta d'una assignatura de formació bàsica, que desenvolupa els fonaments històrics del pensament i la pràctica pedagògics contemporanis. Aquesta assignatura ofereix un recorregut sobre l'educació com a forma de transmissió i d' elaboració cultural a través de la història del pensament contemporani. Tècnicament, s'entén per "contemporani" el període iniciat amb la Revolució Francesa. Per tant, l'estudiant de magisteri adquireix un coneixement mínim bàsic de la història de l'educació i de l'escola, coneixement imprescindible per a l'exercici de la seva futura professió. El programa, doncs, contempla les aportacions dels principals corrents i autors com a referents que ajudin a la construcció d'elements teòrics bàsics per a una pràctica educativa innovadora en el món actual. Objectius de l'assignatura: 1 Teories i pràctiques contemporànies en educació 2011 - 2012 1. Conèixer i comprendre les teories i moviments contemporànies de l'educació. aprofundint en les d'Espanya i Catalunya. 2. Comprendre i valorar de manera adequada les aportacions dels principals moviments i de les institucions educatives contemporànies més destacades, tot fent especial incidència en l'evolució històrica del sistema educatiu. 3. Definir els conceptes fonamentals dels principals models teòrics en educació. Analitzar i reflexionar sobre les diferents formes d'aplicar i transferir el pensament pedagògic a la pràctica educativa. 4. Comprendre la progressiva valoració de l'educació infantil en relació a la història de la infància i a les estratègies familiars. 5. Situar les teories i pràctiques educatives en el context de l'educació familiar i els successius estadis de la història de la infància.
Llengua: Català



7 p, 20.9 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Materials de curs > Programes de curs (Guies docents)

 Registre creat el 2011-07-06, darrera modificació el 2016-06-26



   Favorit i Compartir