Per citar aquest document: http://ddd.uab.cat/record/72164
Psicologia Fisiològica I [102547]
Martí Nicolovius, Margarita (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicobiologia i de Metodologia de les Ciències de la Salut)
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia

Data: 2011-12
Pla d'estudis: Graduat en Psicologia [954]
Titulació: Psicologia [2502443]
Resum: Aquesta assignatura es considera de formació bàsica i obligatòria dins del Grau de Psicologia de la UAB. Està ubicada al primer semestre de segon curs, després d'haver cursat a primer curs les assignatures "Fonaments de Psicobiologia I" i "Fonaments de Psicobiologia II". Es donaran per assolits els coneixements bàsics de genètica, neurofisiologia, neuroquímica i neuroanatomia funcional, estudiats a les assignatures precedents. La psicologia fisiològica té un caràcter multidisciplinari ja que precisa dels coneixements de moltes ciències, principalment psicologia, biologia i química. L'objectiu general de l'assignatura és el coneixement de les bases biològiques (fonamentalment el sistema neuroendocrí) dels següents processos mentals: percepció dels estímuls sensorials, planificació i execució de la conducta i el ritme de son/vigília. Ens proposem que en finalitzar l'assignatura l'estudiant serà capaç de conèixer i utilitzar correctament la terminologia pròpia de la psicologia fisiològica per tal de: 1. Descriure l'objecte d'estudi de la Psicobiologia, en general, i la Psicologia Fisiològica, en particular, i integrar les aportacions d'aquesta disciplina en el coneixement general de la Psicologia. 2. Conèixer els antecedents històrics més rellevants referents als conceptes bàsics de la Psicobiologia, identificant els científics que han realitzat les principals aportacions en aquest camp. 3. Conèixer els principals paradigmes, mètodes i tècniques d'investigació de la Psicobiologia. 4. Identificar i reconèixer les principals característiques neuroanatòmiques i neurofisiològiques dels processos senso-perceptius (somestèsia, visió, audició, equilibri, gust, olfacte) i senso-motors. 5. Comprendre i descriure com el cervell analitza i processa la informació de l'entorn a través de les representacions mentals, planifica la conducta i elabora una resposta. 6. Conèixer i explicar les bases neurobiològiques del ritmes de son i vigília i les seves funcions.
Llengua: Català



6 p, 19.0 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Materials de curs > Programes de curs (Guies docents)

 Registre creat el 2011-07-06, darrera modificació el 2016-06-26



   Favorit i Compartir