Per citar aquest document: http://ddd.uab.cat/record/72177
Gestió del Temps [102562]
Estaún i Ferrer, Santiago (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació)
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia

Data: 2011-12
Pla d'estudis: Graduat en Psicologia [954]
Titulació: Psicologia [2502443]
Resum: El temps no és un estímul concret que activi un receptor sensorial i, tanmateix, no deixa de ser una dimensió explícita algunes vegades i implícita la majoria, del comportament humà. La realitat del temps solament és percebuda pel canvi i dinamisme que sofreixen els diferents estímuls dels receptors sensorials, siguin aquests canvis de localització, de textura, de forma, etc. I dels esdeveniments que es donen en el medi i/o context. Malgrat la seva efímera naturalesa, el temps és una dimensió amb una amplia interacció amb molts comportaments humans i no humans. L'objectiu del curs és descriure, analitzar i verificar experimentalment la incidència de la variable temps com a variable independent en el comportament . Des d'una perspectiva cognitiva, s'ha demostrat que -de facto,- la conducta es desenvolupa no salament en el temps sinó que també es troba estructurada per aquest. Així s'ha verificat en micro conductes com les del conductor que evita un xoc, com en conductes socials, sense excloure la percepció, estimació i vivència temporal. Cultures diferents tenen actituds i conceptualitzacions diferents envers el temps, sense que això faci oblidar neurològiques i fisiològiques de l'estructura temporal de la conducta. Per altra banda, diferents tipus de conducta manifesten diferents cicles vitals d'activació o execució de tasques tot al llarg del dia, de les estacions i de l'any, que permeten coordinar conductes a diferents nivells. La Orientació i Perspectiva vers el passat, present o futur exerceixen una influència important en la conducta de cada dia, fins el punt que els psicòlegs clínics tenen a aquesta orientació com indicador de benestar psicològic i de capacitació del jo per a superar les dificultats de la vida i/o una estrea relació amb les malalties mentals. Benestar psicològic que es manifesta tant en l'àmbit de la salut com en el laboral i educatiu. Una optima gestió del temps ha de saber organitzar adientment les activitats a desenvolupar en el temps amb harmonia amb l'estructura temporal, a fi d'aconseguir els objectius i metes proposades. 1 Gestió del Temps 2011 - 2012.
Llengua: Català



5 p, 16.5 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Materials de curs > Programes de curs (Guies docents)

 Registre creat el 2011-07-06, darrera modificació el 2016-06-26



   Favorit i Compartir