Aprenentatge i Diferències Individuals [102599]
Clariana, Mercè
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia

Date: 2011-12
Abstract: L'assignatura 102599 Aprenentatge i diferències individuals (ADI) forma part de la menció anomenada "Anàlisi i intervenció psicoeducativa" i està pensada per la formació dels professionals que treballaran com a psicòlegs en un centre educatiu. És recomanable haver aprovat la troncal Psicologia de l'educació abans de fer aquesta. L'ADI és una de les quatre troncals de la menció i té per objectiu ajudar-te a adquirir prou coneixement, tant declaratiu (teòric) com procedimental (pràctic), per poder analizar les característiques individuals d'una persona concreta, per decidir com aquestes característiques s'adeqüen a les demandes d'un entorn educatiu concret, i per proposar pautes de millora de l'adaptació mútua entre aquesta persona i el seu entorn. Breu, l'assignatura pretén ensenyar-te com una persona concreta pot treure més partit d'una situació d'ensenyament i aprenentatge concreta. Per aconseguir aquest objectiu l'assignatura combina teoria i pràctica, perquè puguis analitzar i entendre els processos d'ensenyament i aprenentatge i perquè puguis fer informes psicoeducatius ben justificats i documentats d'acord amb els avenços actuals de la Psicologia. 1 Aprenentatge i Diferències Individuals 2011 - 2012 De conseqüència, en termes del procés d'ensenyament i aprenentatge, els objectius d'aquesta assignatura són els següents: Objectiu general: Saber construir criteris per millorar l'aprofitament en un procés d'ensenyament i aprenentatge. Objectius en relació amb un procés d'ensenyament i aprenentatge concret: Saber analitzar-lo, o sigui conèixer les variables psicològiques i educatives que el defineixen i el condicionen. Saber fer propostes per millorar-lo i per optimitzar el grau d'aprofitament i satisfacció dels alumnes i els professors que hi participen. Saber fer propostes d'orientació vocacional i professional per als alumnes que hi participen. Saber presentar informes psicoeducatius amb una exposició oral. Saber redactar informes psicoeducatius dirigits a alumnes de secundària o d'universitat per tal d'ajudarlos a millorar la seva adaptació a l'acció educativa, i el seu procés d'aprenentatge i de construcció del coneixement.
Rights: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Language: Català
Studies: Psicologia [2502443]
Study plan: Grau en Psicologia [954]
Document: Objecte d'aprenentatge



14 p, 46.2 KB

The record appears in these collections:
Course materials > Course guides

 Record created 2011-07-06, last modified 2023-01-29



   Favorit i Compartir