Per citar aquest document: http://ddd.uab.cat/record/72737
Llenguatges i currículums [102076]
Margallo Gonzalez, Ana Maria
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació

Data: 2011-12
Pla d'estudis: Graduat en Educació Primària [896]
Titulació: Educació primària [2500798]
Resum: La finalitat d'aquesta assignatura és l'adquisició de les bases per a l'ensenyament i l'aprenentatge de les llengües i el coneixement del currículum de llengües a l'Educació Primària, així com de coneixements i pràctiques educatives sobre els següents àmbits específics de didàctica de la llengua i la literatura: L'ensenyament i l'aprenentatge inicial de la llengua escrita. La didàctica de la llengua estrangera. L'ensenyament i l'aprenentatge de la literatura al cicle inicial. En finalitzar l'assignatura l'alumne haurà de: Conèixer les bases teòriques que fonamenten l'ensenyament i l'aprenentatge de llengües en situacions multilingües i en una l'escola inclusiva. Conèixer les propostes de polítiques lingüístiques i d'educació lingüística que s'han fet a Catalunya, Espanya i Europa. Conèixer el currículum actual de llengües per a l'Educació Primària, i interpretar-lo a partir de les bases teòriques i dels documents oficials del Departament d'Educació, per poder valorar les pràctiques docents i els materials curriculars (analògics o digitals) que tenen com a finalitat l'aprenentatge de les llengües i la formació lingüística dels escolars. Entendre la llengua com a part de l'activitat humana contextualitzada i destacar-ne la seva funció epistèmica en la construcció dels coneixements escolars. Analitzar i comprendre la realitat de la varietat d'usos de la llengua i la comunicació en la societat actual i les conseqüències que aquesta realitat té per a la consideració d'una escola inclusiva. Tenir coneixements per actuar en la diversitat de processos que intervenen en l'aprenentatge de llengües, tot donant la importància necessària a la interacció oral i sabent establir relacions entre els diferents continguts d'altres àrees, per tal que aquest aprenentatge esdevingui significatiu, funcional i 1 Llenguatges i currículums 2011 - 2012 competencial. Saber planificar i actuar en els processos que intervenen en l'aprenentatge de la lectura i l'escriptura en l'etapa dels primers aprenentatges de l'ús de la llengua escrita. Adquirir coneixements i competències didàctiques i professionals de base sobre l'ensenyament i l'aprenentatge de llengües estrangeres a l'Educació Primària. Conèixer la literatura infantil adequada als primers cursos de primària i adquirir la competència didàctica i professional necessària per poder relacionar els materials i aprenentatges literaris amb l'aprenentatge de la lectoescriptura. Adquirir el coneixement i competència didàctics i professionals per observar, interpretar, avaluar i regular tasques docents i d'aprenentatge que afavoreixin el desenvolupament de la competència plurilingüe i intercultural dels i les alumnes d'Educació Primària.
Llengua: Català



8 p, 27.6 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Materials de curs > Programes de curs (Guies docents)

 Registre creat el 2011-07-13, darrera modificació el 2016-06-26



   Favorit i Compartir