Per citar aquest document: http://ddd.uab.cat/record/72929
Las reformas del permiso de conducción puestas en marcha en Europa y las investigaciones internacionales en este campo: cómo formar al conductor y a la conductora, cómo educar al hombre y a la mujer
Assailly, Jean-Pascal (Institut National de Recherche sur les Transports et leur Sécurité)

Títol variant: Les reformes del permís de conduir engegades a Europa i les investigacions en aquest àmbit: com formar al conductor i a la conductora, com educar a l’home i a la dona?
Títol variant: The reforms of the driving license in Europe and researches in this field: how to train the driver, how to educate the men and women?
Data: 2010
Resum: En este trabajo se presentan algunos resultados de investigaciones europeas recientes en materia de seguridad vial, teniendo en cuenta dos ejes clave: — La formación del conductor: se mostrará como las nuevas conceptualizaciones sobre el comportamiento en la conducción producirán modificaciones en la educación vial, en la formación inicial de los conductores, en el examen para obtener el permiso de conducir, en las medidas post permiso y más ampliamente, en el aprendizaje a lo largo de la vida; — las influencias del ambiente familiar sobre tres aspectos del comportamiento de los jóvenes que tienen un fuerte impacto en los accidentes de tráfico: la tendencia al riesgo las adicciones y la trasgresión. Se propone un modelo de psicopatología del desarrollo sobre las interacciones entre los distintos aspectos de lo que puede considerarse el contexto familiar.
Resum: En aquest treball es presenten alguns resultats d’investigacions europees recents en matèria de seguritat vial, tenint en compte dos eixos claus: — La formació del conductor: es mostrarà com les noves conceptualitzacions sobre el comportament en la conducció produiran Modificacions en l’educació vial, en la formació inicial dels conductors, en l’examen per obtenir el permís de conduir, en les mesures post permís i més àmpliament, en l’aprenentatge al llarg de la vida;Les influències de l’ambient familiar sobre tres aspectes del comportament dels joves que tenen un fort impacte en els accidents de trànsit: la tendència al risc, les addiccions i la transgressió. Es proposa un model de psicopatologia del desenvolupament sobre les interaccions entre els diferents aspectes del que es pot considerar el context familiar.
Resum: We present here a few recent elements of European traffic safety research, concerning two important topics: — driver training: we will show how new theoretical models about driving behavior will produce modifications in road safety education, in initial driver training, in licensing test, in post licensing measures and more generally in lifelong learning; — influences of family environment on three aspects of young people’s behaviors having a strong impact on accidents: risk taking, addiction, transgression. We propose here a developmental psychopathology model of the interactions between the various dimensions of what is a family milieu.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Llengua: Castellà.
Document: article ; recerca ; publishedVersion
Matèria: Seguridad vial ; Formación del conductor ; Educación vial ; Contexto familiar y accidentes de tráfico ; Road safety ; Driver’s training ; Road education ; Family context and road accidents
Publicat a: Educar, Núm. 46 (2010) , p. 9-26, ISSN 0211-819X

Adreça alternativa: http://www.raco.cat/index.php/Educar/article/view/244598


18 p, 104.1 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Articles > Articles publicats > Educar
Articles > Articles de recerca

 Registre creat el 2011-07-13, darrera modificació el 2016-11-14



   Favorit i Compartir