Per citar aquest document: http://ddd.uab.cat/record/745
La investigació sobre comunicació de masses a Europa : Irlanda
Corcoran, Farrel

Títol variant: La investigación sobre comunicación de masas en Europa: Irlanda
Títol variant: Research on the mass media in Europa: Ireland
Data: 1997
Resum: Les qüestions sobre els mitjans de comunicaió i sobre la identitat cultural apareixen relativament tard en l'agenda de la investigació irlandesa. El pes de la cultura acadèmica anglesa es deixa sentir en la recerca irlandesa sobre els mitjans, caracteritzada per una tradició pròpia dels cultural studies, que ha rebut més influència dels estudis literaris que de la sociologia. Hi ha signes recents d'una influència de la teoria social contemporània en aquell vocabulari crític, influència emanada dels debats globals sobre el capitalisme avançat, l'imperialisme i les formes culturals. La línia més important en la investigació irlandesa és, de lluny, la dedicada a les qüestions de la representació mediàtica dels fenòmens i els fets socials, polítics o d'identitat nacional, per bé que ha incorporat mètodes i conceptes dels estudis de la recepció.
Resum: Las cuestiones sobre los medios de comunicación y sobre la identidad cultural aparecen relativamente tarde en la agenda de la investigación irlandesa. El peso de la cultura académica inglesa se deja sentir en la investigación irlandesa sobre los medios, caracterizada ésta por una tradición propia de los cultural studies, que ha recibido más influencia de los estudios literarios que de la sociología. Existen signos recientes de una influencia de la teoría social contemporánea en el vocabulario crítico, influencia emanada de los debates globales sobre el capitalismo avanzado, el imperialismo y las formas culturales. La línea más importante en la investigación irlandesa es, de lejos, la dedicada a las cuestiones de la representación mediática de los fenómenos y de los hechos sociales, políticos o de identidad nacional, a pesar de que ha incorporado métodos y conceptos de los estudios de recepción.
Resum: Questions relating to the media and cultural identity are a relative late-comer on the agenda of Irish research. There is a strong influence of the English academic world on Irish media research, characterised as it is by a tradition of cultural studies which owes more to literary studies than to sociology. There have been recent signs of the influence of contemporary social theory on the critical vocabulary, which has arisen from the global debates on advanced capitalism, imperialism and cultural forms. By far the most important line of research in Ireland is that which concentrates on the media representation of social and political events and phenomena, as well as those relating to national identity, although there has also been some attention given to the methods and concepts involved in reception studies.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Llengua: Català.
Document: Article ; recerca ; article ; publishedVersion
Matèria: Estudis culturals ; Representació ; Estudis textuals literaris ; Estudios culturales ; Representación ; Estudios textuales literarios ; Cultural studies ; Representation ; Literary textual studies
Publicat a: Analisi : quaderns de comunicacio i cultura, N. 21 (1997) , p. 199-210, ISSN 0211-2175

Adreça alternativa: http://www.raco.cat/index.php/Analisi/article/view/14967


12 p, 74.0 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Articles > Articles publicats > Anàlisi
Articles > Articles de recerca

 Registre creat el 2006-03-13, darrera modificació el 2016-06-12



   Favorit i Compartir