Canvis en la comunicació : canvis en la recerca sobre comunicació
Moragas Spà, Miquel de, 1943- (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Mitjans, Comunicació i Cultura)

Títol variant: Changes in communication : changes in communication research
Data: 1998
Resum: L'autor reflexiona sobre el futur de la recerca sobre comunicació a Catalunya, situant la mirada en l'horitzó de l'any 2000 i davant el repte d'adaptar-se a la nova societat de la informació, que augmenta la complexitat de l'objecte d'estudi. En el nou context, les ciències de la comunicació s'han de definir com una pràctica pluridisciplinària i han d'abandonar el costum de la investigació solitària per passar a una nova forma de treball en la qual és del tot indispensable la recerca de caràcter col·lectiu. La universitat sembla ara el lloc més adequat per a la recerca en comunicació per la seva garantia d'independència i per la capacitat d'aplegar equips experts. Tanmateix, la universitat ha de fer una revisió crítica dels seus objectes d'estudi i superar la incapacitat fins ara demostrada per comprometre's en l'estudi dels grans temes que interessen la societat. El finançament ha de deixar de ser vist com un bé que arriba de la mà benefactora dels pressupostos generals. El finançament de la recerca comença amb el disseny dels projectes, que són el capital dels investigadors.
Resum: The author reflects on the future of communication research in Catalonia, casting his eye forward beyond the year 2000 and to the challenge posed by the new information society, which will add to the complexity of this area of studies. In the emerging context, communication sciences will have to be redefined as a multidisciplinary field, and must abandon the practice of individual research in favour of new forms of group research. The University now seems to be the ideal setting for communication research. The University must carry out a critical review of its activities and must overcome the incapacity it has shown to date to study the great issues which are of interest to cociety. Funding can no longer be seen as a guaranteed gift handed out by the generous hand of government budgets. Research funding must begin at the stage of planning projects, which are the researcher's capital.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Llengua: Català
Document: Article ; recerca ; Versió publicada
Matèria: Investigació en comunicació ; Futur ; Pluridisciplinarietat ; Recerca col·lectiva ; Objectes d'estudi ; Universitat ; Finançament públic/privat ; Investigación en comunicación ; Futuro ; Pluridisciplinariedad ; Investigación colectiva ; Objetos de estudio ; Universidad ; Financiación público / privado ; Communication research ; Multidisciplinary ; Group research ; Fields of study ; The University ; Public/private funding
Publicat a: Anàlisi : quaderns de comunicació i cultura, N. 22 (1998) , p. 33-39, ISSN 2340-5236

Adreça alternativa: https://raco.cat/index.php/Analisi/article/view/14982


7 p, 144.0 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Documents de recerca > Documents dels grups de recerca de la UAB > Centres i grups de recerca (producció científica) > Ciències socials i jurídiques > Institut de la Comunicació de la Universitat Autònoma de Barcelona (InCom-UAB)
Articles > Articles publicats > Anàlisi
Articles > Articles de recerca

 Registre creat el 2006-03-13, darrera modificació el 2022-02-20



   Favorit i Compartir