Per citar aquest document: http://ddd.uab.cat/record/77367
MEVA-Ambiental : MEtodologia per a la Valoració de l'Aprenentatge. Centrada en l'educació ambiental
Arias Gómez, Carles
Lemkow, Louis (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia)
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències

Títol variant: MEVA-Ambiental: metodologia per a la valoració de l'aprenentage ambiental
Data: 2011
Descripció: 221 p.
Resum: Aquest projecte abasta el disseny i el desenvolupament d'un model prototípic de Metodologia per a la Valoració de l'Aprenentatge Ambiental, a la qual anomenem “MEVA-Ambiental”. Per a fer possible aquesta fita ens hem basat en fonaments ontològics i constructivistes per representar i analitzar el coneixement a fi de poder quantificar l'Increment de Coneixement (IC). Per nosaltres l'IC esdevé un indicador socio-educatiu que ens servirà per a determinar l'efectivitat dels tallers d'educació ambiental en percentatge. En procedir d'aquesta manera, les qualificacions resultats poden es poden prendre com punt de partida per a desenvolupar estudis en el temps i comprendre com “s'ancora” el nou coneixement a l'estructura cognitiva dels aprenents. Més enllà del plantejament teòric de mètode, també proveïm la solució tècnica que mostra com n'és de funcional i d'aplicable la part empírica metodològica. A aquesta solució que hem anomenat “MEVA-Tool”, és una eina virtual que automatitza la recollida i tractament de dades amb una estructura dinàmica basada en “qüestionaris web” que han d'emplenar els estudiants, una “base de dades” que acumula la informació i en permet un filtratge selectiu, i més “Llibre Excel” que en fa el tractament informatiu, la representació gràfica dels resultats, l'anàlisi i conclusions.
Resum: Este proyecto se centra en el diseño y desarrollo de un modelo prototípico de Metodología para la Valoración del Aprendizaje Ambiental, a la que hemos denominado “MEVA-Ambiental”. Para hacer posible este reto nos hemos basado en fundamentos ontológicos y constructivistas. Planteamiento que no ha ayudado a representar y analizar el conocimiento y a poder cuantificar el Incremento de Conocimiento (IC). Éste deviene un indicador socio-educativo que nos servirá para determinar la efectividad de los talleres de educación ambiental en porcentaje. Las calificaciones son el punto de partida para desarrollar estudios en el tiempo, y comprender como se produce el “anclaje” de nuevo conocimiento en la estructura cognitiva de los aprendices. Además del planteamiento teórico de la Metodología también proponemos una Solución técnica que garantiza su aplicabilidad y funcionalidad. A ésta la llamamos “MEVA-Tool”, y es una herramienta virtual que automatiza la recogida y tratamiento de datos con una estructura dinámica basada en “cuestionarios-web” que deben ser contestados por los estudiantes, una “base de datos” que acumula la información y permite realizar filtrajes selectivos, más un “Libro Excel” que hace el tratamiento de la información y la representación gráfica de los resultados.
Resum: This project covers the design and the implementation of both an Environmental Learning Assessment Methodology model and prototype. We call it “MEVA-Ambiental” (which stands for Metodologia per a la Valoració de l'Aprenentage Ambiental). This goal was attained based on ontological and constructivist premises and abstract knowledge representation that allowed us to analyze and quantify the Knowledge Increase (KI, IC in Catalan). The KI becomes a social and educational indicator extremely useful to verify the efficiency of the proposed environmental workshops expressed as percentages. In doing so, the resulting qualifications may be taken as a first step to develop further surveys that will illustrate how new knowledge is subsumed or “anchored” into the learner cognitive structure. Beyond the theoretical method, we also provide a technical solution that proves how functional and usable the empirical methodology is. We have named this solution “MEVA-Tool”. The “MEVA-Tool” is a software kit composed by a set of web forms to be filled in by the learners (data harvesting), business-logics for data processing, a database engine used to store and selectively filter the data, as well as a Excel spreadsheet book used for information treatment, result graphical representation, analysis and conclusions.
Resum: Nota: Aquest document conté originàriament altre material i/o programari només consultable a la Biblioteca de Ciència i Tecnologia.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús de Creative Commons, amb la qual es permet copiar, distribuir i comunicar públicament l'obra sempre que se'n citin l'autor original, la universitat i la facultat i no se'n faci cap ús comercial ni obra derivada, tal com queda estipulat en la llicència d'ús Creative Commons
Llengua: Català.
Document: bachelorThesis
Matèria: Educació ambiental -- Avaluació ; Aprenentatge -- Avaluació

Adreça alternativa: http://hdl.handle.net/2072/169778


2 p, 639.9 KB

62 p, 7.2 MB

37 p, 3.2 MB

23 p, 606.7 KB

221 p, 8.2 MB

17 p, 1.7 MB

16 p, 1.1 MB

El registre apareix a les col·leccions:
Documents de recerca > Treballs de recerca i projectes de final de carrera > Ciències Ambientals. Projectes de final de carrera

 Registre creat el 2011-10-02, darrera modificació el 2016-11-11



   Favorit i Compartir