Google Scholar: citations
Modalidades, usos y presencia de la ficción como recurso creativo en la publicidad radiofónica
Arcos Foix, Núria (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat)
Perona Páez, Juan José (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat)

Additional title: Modalitats, usos i presència de la ficció com recurs creatiu a la publicitat radiofònica
Additional title: Modalities, uses and presence of fiction as a creative resource in radio advertising
Date: 2011
Abstract: Tras definir qué se entiende por ficción en el terreno de la publicidad radiofónica y acuñar tres modalidades ficcionales distintas -dramatizada, narrada e ilustrativa o testimonial mediática-, este artículo estudia y analiza con qué frecuencia aparecen la ficción y cada una de sus modali­dades en las cuñas de la radio convencional, así como su especificidad según el producto o ser­vicio anunciado y el tipo de publicidad (comercial o no comercial). Los resultados demuestran que, pese a su potencial comunicativo y de seducción a la hora de construir mensajes eminen­temente persuasivos, la ficción es un recurso creativo poco utilizado, del que hacen uso menos de un tercio de las inserciones.
Abstract: After defining what can be considered fiction in radio advertising and coining three different fictional modalities -dramatized, narrated and illustrative or media testimonial-, this article studies and analyzes how frequently fiction and each of its modalities are found in conventio­nal radio spots, as well as their specificity according to the advertised product or service and the type of advertising (commercial or non-commercial). Results demonstrate that, despite its communicative and seductive potential when it comes to constructing eminently persuasive messages, fiction is a hardly used creative resource, which appears in less than a third of the advertisements.
Abstract: Després de definir què s'entén per ficció en el terreny de la publicitat radiofònica i encunyar tres modalitats ficcionales diferents -dramatitzada, narrada i il·lustrativa o testimonial mediàtica-, aquest article estudia i analitza amb quina freqüència apareixen la ficció i cadascuna de les seves modalitats a les falques de la ràdio convencional, així com la seva especificitat segons el producte o servei anunciat i el tipus de publicitat (comercial o no comercial). Els resultats demostren que, malgrat el seu potencial comunicatiu i de seducció a l'hora de construir missatges eminentment persuasius, la ficció és un recurs creatiu poc utilitzat, del que fan ús menys d'un terç de les insercions.
Rights: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Language: Castellà
Document: Article ; recerca ; Versió publicada
Subject: Publicidad ; Radio ; Ficción ; Modalidades ficcionales ; Creación sonora ; Publicitat ; Ràdio ; Ficció ; Modalitats ficcionals ; Creació sonora ; Advertising ; Fiction ; Fictional modalities ; Sound creation
Published in: Anàlisi : quaderns de comunicació i cultura, Núm. 43 (2011) , p. 1-19, ISSN 2340-5236

Adreça alternativa: https://raco.cat/index.php/Analisi/article/view/248752
Adreça original: https://analisi.cat/article/view/n43-arcos-1-19
DOI: 10.7238/a.v0i43.1309


19 p, 2.3 MB

The record appears in these collections:
Research literature > UAB research groups literature > Research Centres and Groups (research output) > Social and Legal Sciences > Publiradio
Articles > Published articles > Anàlisi
Articles > Research articles

 Record created 2011-10-05, last modified 2023-09-06



   Favorit i Compartir