Per citar aquest document: http://ddd.uab.cat/record/81025
Virtual collaboration, ‘perezhivanie’ and teacher learning : a socio-cultural-historical perspective
Antoniadou, Victoria (Universitat Autònoma de Barcelona)

Data: 2011
Resum: This article discusses specific examples of virtually mediated interactions involving two transatlantic groups of student-teachers who engaged in a task-based telecollaborative project for the purposes of a teacher education course. The Vygotskyan framework of learning and development and particularly the construct of Zone of Proximal Development (ZPD) in a collaborative frame serve as the theoretical basis of this study. This article aims to: (1) analyze the essentially language-mediated interactions to trace instantiations of virtual collaboration developmentally (2) discuss teacher learning outcomes of the (tele)collaborative activity, and (3) examine learning as expansion of what was explicitly proposed as objectives of the course, resulting from reasoned action i. e. , reflection on the process and outcomes of the activity. The findings suggest that the effective integration of telecollaborative activities in pre-service teacher education programmes can enhance teacher learning in significant ways.
Resum: Este artículo analiza ejemplos concretos de interacciones en un entorno virtual, en las cuales participan dos grupos de alumnos de la titulación de Maestro de Lengua Extranjera/Segunda Lengua geográficamente dispersos. La actividad en línea está integrada en un curso de formación inicial de profesorado y se desarrolla a partir de tareas asignadas para reforzar la construcción de conocimiento mediado por la interacción social entre pares (virtuales) a fin de desplegar conocimiento y competencias profesionales de maestro de Lengua Extranjera. El marco teórico de Vygotsky sobre el aprendizaje y el desarrollo cognitivo y particularmente el concepto de Zona de Desarrollo Próximo (ZDP) en un contexto colaborativo servirán como base teórica de este estudio. Objetivos específicos del artículo son: (1) analizar de manera histórica ejemplos de colaboración virtual a través de un análisis de la interacción electrónica a fin de hacer un seguimiento del aprendizaje de maestro y el desarrollo de sus competencias profesionales (2) debatir ejemplos de aprendizaje y desarrollo profesional de maestro en este contexto de actividad (tele)colaborativa y (3) examinar el aprendizaje como la expansión de lo que se propuso explícitamente como objetivo del curso, el cual resultó de la acción razonada, es decir, de la reflexión sobre el proceso y los resultados de la actividad. Los resultados sugieren que la integración eficaz de las actividades telecolaborativas en programas de formación inicial de profesorado puede mejorar el aprendizaje docente de manera significativa.
Resum: Aquest article analitza exemples concrets d'interaccions en un entorn virtual, en les quals participen dos grups d'alumnes de la titulació de Mestre de Llengua Estrangera/Segona Llengua geogràficament dispersos. L'activitat en línia està integrada en un curs de formació inicial de professorat i es desenvolupa a partir de tasques assignades per reforçar la construcció de coneixement mediat per la interacció social entre iguals a fi de desplegar competències professionals de mestre de llengua estrangera en educació primària. El marc teòric de Vygotsky sobre l'aprenentatge i el desenvolupament cognitiu i particularment el concepte de Zona de Desenvolupament Pròxim (ZDP) en un context col·laboratiu servirà de base teòrica d'aquest estudi. Objectius específics de l'article són: (1) analitzar de manera històrica exemples de col·laboració virtual a través d'una anàlisi de la interacció electrònica per tal de fer el seguiment de l'aprenentatge de mestre i desenvolupament de competències professionals (2) debatre exemples d'aprenentatge i desenvolupament profesional de mestre en aquest context d'activitat (tele)col·laborativa , i (3) examinar l'aprenentatge com l'expansió del que es va proposar explícitament com a objectiu del curs, el qual va resultar de l'acció raonada, és a dir, de la reflexió sobre el procés i els resultats de l'activitat. Els resultats suggereixen que la integració eficaç de les activitats telecol·laboratives en programes de formació inicial de professorat pot millorar l'aprenentatge docent de manera significativa.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Llengua: Anglès.
Document: article ; recerca ; publishedVersion
Matèria: Telecollaboration ; Teacher education ; Sociocultural-historical theory ; Activity ; Formación de profesorado ; Teoría socio-cultural histórico ; Actividad ; Formació de profesorat ; Teoria socio-cultural histórico ; Activitat
Publicat a: Bellaterra journal of teaching and learning language and literature, Vol. 4, Núm. 3 (2011) , p. 53-70, ISSN 2013-6196

Adreça alternativa: http://www.raco.cat/index.php/Bellaterra/article/view/247258


18 p, 292.2 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Articles > Articles publicats > Bellaterra journal of teaching and learning language and literature
Articles > Articles de recerca

 Registre creat el 2011-10-28, darrera modificació el 2016-06-11



   Favorit i Compartir