John Elliott : discurs llegit a la cerimònia d'investidura celebrada a la sala d'actes de la Facultat de Ciències de l'Educació el dia 23 d'octubre de l'any 2003
Elliott, John
Rué, Joan (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada)
Universitat Autònoma de Barcelona

Publicació: Bellaterra: Universitat Autònoma de Barcelona, 2003
Descripció: 34 p. ; 23 cm.
Contingut: Conté: Presentació de John Elliott per Joan Rué ; The struggle to redefine the relationship between knowledge and action in the academy: some reflections in action research / discurs de John Elliott ; curriculum vitae de John Elliott
Nota: El professor John Elliott és a l'actualitat Professor d'Educació al Centre for Applied Research in Education (CARE), a la School of Education, de la Universitat d'East Anglia, a Norwich, Regne Unit. Ha dirigit el CARE des de 1996 al 1999 i ha estat Degà de la School of Education and Professional Development entre el 1992 i el 1995. El seu reconeixement intel·lectual internacional li prové fonamentalment del fet d'haver desenvolupat la teoria i la pràctica de la Recerca en l'Acció, una conceptualització avui progressivament acceptada arreu, en el context del desenvolupament curricular i professional, mitjançant un extraordinari nombre de projectes de recerca col·laborativa amb ensenyants i centres educatius, així com amb altres col·lectius professionals. La Recerca en l'Acció és una estratègia de recerca social basada en el principi que són els agents els qui actuen i no les institucions, i que són les seves decisions les que compten a l'hora de dirigir l'acció social i no les reglamentacions i les constriccions institucionals. Finalment, són les evidències de la reflexió compartida les que mostren les vies de continuïtat en la millora de les intervencions. En aquest sentit, la raó final i més decisiva del progrés de les pràctiques professionals i institucionals cal buscar-la en la reelaboració conceptual i pràctica que fan els propis implicats en els contextos i en les accions. Sempre segons una lògica de responsabilitat i d'horitzontalitat a partir d'un procés metodològic de recerca, de caràcter etnogràfic, el qual permet mostrar les evidències de la relació entre la intencionalitat de l'agent, individual o col·lectiu, i els resultats de les seves accions.
Nota: Nomenament 27/02/2003. A proposta de Facultat de Ciències de l'Educació. Investidura 23/10/2003. Padrí: Joan Rué
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Llengua: Català i anglès
Títol addicional: Struggle to redefine the relationship between knowledge and action in the academy
Col·lecció: Doctor honoris causa (Universitat Autònoma de Barcelona)
Document: Conferència acadèmica
Matèria: Investigació en acció en l'educació ; Educació ; Currículums (Ensenyament) ; Elliott, John

Vídeo de l'acte d'investidura de John Elliott: http://www.uab.cat/servlet/Satellite/videos/reproduccio-1192707516892.html?param1=20institucional¶m2=30honoriscausa&url_video=1188822709134


Llibre de l'acte d'investidura
34 p, 403.0 KB

Discurs inaugural de John Elliott a l'acte d'investidura
16 p, 138.3 KB

Discurs del padrí de l'Honoris Causa
8 p, 43.3 KB

100x140, 4.8 KB

350x263, 20.9 KB

350x263, 19.3 KB

350x263, 17.8 KB

350x263, 20.6 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Llibres i col·leccions > Documents institucionals > Doctors/es Honoris causa

 Registre creat el 2011-10-31, darrera modificació el 2023-04-28



   Favorit i Compartir