@article{81099,
      author       = "Elliott, John  and Rué, Joan  (Universitat Autònoma de
                      Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) and
                      Universitat Autònoma de Barcelona. ",
      title        = "<a
                      href="/search?f=title&p=Doctor%20Honoris%20Causa%20John%20Elliott&sc=1&ln=en">Doctor
                      Honoris Causa John Elliott</a>",
      year         = "2003",
      note         = "El professor John Elliott és a l'actualitat Professor
                      d'Educació al Centre for Applied Research in Education
                      (CARE), a la School of Education, de la Universitat d'East
                      Anglia, a Norwich, Regne Unit. Ha dirigit el CARE des de
                      1996 al 1999 i ha estat Degà de la School of Education and
                      Professional Development entre el 1992 i el 1995. El seu
                      reconeixement intel•lectual internacional li prové
                      fonamentalment del fet d'haver desenvolupat la teoria i la
                      pràctica de la Recerca en l'Acció, una conceptualització
                      avui progressivament acceptada arreu, en el context del
                      desenvolupament curricular i professional, mitjançant un
                      extraordinari nombre de projectes de recerca
                      col•laborativa amb ensenyants i centres educatius, així
                      com amb altres col•lectius professionals. La Recerca en
                      l'Acció és una estratègia de recerca social basada en el
                      principi que són els agents els qui actuen i no les
                      institucions, i que són les seves decisions les que compten
                      a l'hora de dirigir l'acció social i no les reglamentacions
                      i les constriccions institucionals. Finalment, són les
                      evidències de la reflexió compartida les que mostren les
                      vies de continuïtat en la millora de les intervencions. En
                      aquest sentit, la raó final i més decisiva del progrés de
                      les pràctiques professionals i institucionals cal buscar-la
                      en la reelaboració conceptual i pràctica que fan els
                      propis implicats en els contextos i en les accions. Sempre
                      segons una lògica de responsabilitat i d'horitzontalitat a
                      partir d'un procés metodològic de recerca, de caràcter
                      etnogràfic, el qual permet mostrar les evidències de la
                      relació entre la intencionalitat de l'agent, individual o
                      col•lectiu, i els resultats de les seves accions.",
}