Per citar aquest document: http://ddd.uab.cat/record/85202
Educational constraints of immobility? Examining ethnic differences in student migration in Britain using Census microdata
Finney, Nissa (University of Manchester. The Cathie Marsh Centre for Census and Survey Research (CCSR))

Títol variant: La immobilitat imposa restriccions a l’educació? Examen de les diferències ètniques en la mobilitat dels estudiants de la Gran Bretanya a través de microdades censals.
Títol variant: ¿La inmovilidad impone restricciones a la educación? Examen de las diferencias étnicas en la movilidad de los estudiantes de Gran Bretaña a través de microdatos censales.
Títol variant: L’immobilité impose-t-elle des contraintes à l’éducation? Examen des différences ethniques de la mobilité des étudiants en Grande-Bretagne à travers des micro-données du recensement
Data: 2011
Resum: This paper is situated in the emerging literature on minority/immigrant internal migration which grew from questions about the population dynamics behind ethnic residential segregation. This work has revealed both that migration within Britain is creating ethnic mixing and that there are considerable ethnic differences in levels and geographies of residential mobility. This paper contributes to our understanding of these differences by examining how being a student is related to residential mobility for different ethnic groups. It suggests that different residential decisions and migration norms at the point of entry into higher education partly explain ethnic differences in mobility. Using 2001 Census microdata (Sample of Anonymised Records), the paper finds that minority ethnic students are less mobile than their White counterparts, that being a student increases the probability of migrating for White British and Chinese young adults but decreases the probability of migrating for Pakistani and Black African young adults, and particularly so for Pakistani females. Given that it is common to migrate away from home for University study in Britain, this raises questions about equality of access to Higher Education. The examination of mobility in relation to key life events in young adulthood enables debates about ethnic geographies to move beyond the concern with segregation. The paper concludes with challenges for further research and a discussion of the policy implications of the findings in the context of current changes to Higher Education funding in the UK.
Resum: L’article se situa dins la bibliografia emergent sobre les migracions internes de les minories immigrants. Aquesta ha augmentat a partir de l’interès sobre la dinàmica poblacional després de la segregació ètnica residencial. L’estudi ha posat de manifest que la migració dins de la Gran Bretanya permet que es produeixin barreges entre ètnies i que existeixin diferències ètniques considerables en els nivells de mobilitat residencial i en els seus patrons territorials. Aquest article contribueix a entendre aquestes diferències a través de l’examen de la relació entre ser estudiant i la mobilitat residencial per diferents ètnies. S’hi suggereix que diferents decisions residencials i pautes migratòries d’accés a la universitat explicarien, en part, les diferències ètniques de mobilitat. A través de microdades censals (mostra anònima de dades) de 2001, s’arriba a la conclusió que els estudiants de les minories ètniques són menys mòbils que els seus homòlegs blancs. Ser estudiant incrementa la probabilitat d’emigrar, tant dels joves britànics blancs, com dels joves xinesos, però disminueix en la dels negres africans i la dels paquistanesos, especialment la de les dones d’aquesta darrera ètnia. El fet que a la Gran Bretanya, normalment, s’emigri lluny de la llar familiar per anar a la universitat, qüestionaria la igualtat en l’accés a l’educació superior. Relacionar la mobilitat i certs esdeveniments clau en la vida dels joves adults permet que els debats sobre geografies ètniques puguin anar més enllà de la preocupació per la segregació. L’article conclou plantejant reptes per a futures investigacions i amb un debat sobre les implicacions dels resultats sobre les polítiques en el context dels canvis que, en l’actualitat, pateix el finançament de l’educació superior al Regne Unit.
Resum: Este artículo se sitúa dentro de la emergente bibliografía sobre las migraciones internas de las minorías inmigrantes, que ha crecido a partir del interés sobre la dinámica poblacional existente tras la segregación étnica residencial. El trabajo realizado ha puesto de manifiesto que la migración dentro de Gran Bretaña permite que se produzcan mezclas entre etnias y que existen considerables diferencias étnicas en los niveles de movilidad residencial y en sus patrones territoriales. Este artículo contribuye a entender dichas diferencias a través del examen de la relación entre ser estudiante y la movilidad residencial para diferentes etnias. En él se sugiere que distintas decisiones residenciales y pautas migratorias de acceso a la universidad explicarían en parte las diferencias étnicas de movilidad. A través de microdatos censales (muestra anónima de datos) de 2001, se llega a la conclusión de que los estudiantes de las minorías étnicas son menos móviles que sus homólogos blancos. Ser estudiante incrementa la probabilidad de emigrar, tanto de los jóvenes británicos blancos, como de los jóvenes chinos, pero disminuye la de los negros africanos y la de los pakistaníes, especialmente la de las mujeres de esta última etnia. El hecho que en Gran Bretaña normalmente se migre lejos del hogar familiar para ir a la universidad cuestionaría la igualdad en el acceso a la educación superior. Relacionar la movilidad y ciertos acontecimientos clave en la vida de jóvenes adultos permite que los debates sobre geografías étnicas puedan ir más allá de la preocupación por la segregación. El artículo concluye planteando retos para futuras investigaciones y con un debate sobre las implicaciones de los resultados sobre las políticas en el contexto de los cambios que en la actualidad sufre la financiación de la educación superior en el Reino Unido.
Resum: Cet article se situe dans l’émergente littérature sur la mobilité interne des minorités/immigrants, qui est accrue en conséquence de l’intérêt par les dynamiques démographiques derrière la ségrégation ethnique résidentielle. L’analyse démontre que la migration interne favorise les mélanges ethniques et qu’il y a de considérables différences entre les ethnies par rapport aux niveaux de mobilité résidentielle et sa distribution géographique. Cet article contribue à comprendre ces différences à travers l’examen de la relation entre le fait d’être étudiant et la mobilité résidentielle, pour différents groupes ethniques. Les résultats suggèrent que différentes décisions résidentielles et normes migratoires d’accès à l’Université expliqueraient, en partie, les différences de mobilité entre ethnies. À travers des micro-données du recensement de 2001 (échantillon de données anonymes), on a découvert que les étudiants des minorités ethniques sont moins mobiles que leurs homologues blancs. Être étudiant augmente la probabilité de migrer des jeunes britanniques blancs et des chinois, mais diminue celle des noirs africains et des pakistanais (et en particulier, pour ce dernier groupe, celle des femmes). Le fait qu’en Grande-Bretagne normalement on migre pour aller à l’université, poserait des questions sur l’égalité des chances d’accès à l’éducation supérieure. Mettre en relation la mobilité et certains événements clés dans la jeunesse permet que les débats sur les géographies ethniques puissent aller plus loin dans la préoccupation pour la ségrégation. L’article finit par exposer des défis pour des recherches futures et en proposant un débat sur les implications des résultats sur les politiques dans le contexte des changements actuels de financement de l’éducation supérieure au Royaume-Uni.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Llengua: Anglès.
Document: article ; recerca ; publishedVersion
Matèria: Internal migration ; Ethnic group ; Student ; Lifecourse ; Census microdata ; Britain ; Migració interna ; Grup ètnic ; Estudiant ; Curs de vida ; Microdades censals ; Gran Bretanya ; Migración interna ; Grupo étnico ; Estudiante ; Curso de vida ; Microdatos censales ; Gran Bretaña ; Migration interne ; Groupe ethnique ; Étudiant ; Cours de vie ; Micro-données du recensement ; Grande-Bretagne
Publicat a: Documents d'anàlisi geogràfica, Vol. 57, Núm. 3 (Setembre/desembre 2011) , p. 413-440, ISSN 0212-1573

Adreça alternativa: http://www.raco.cat/index.php/DocumentsAnalisi/article/view/248436


28 p, 11.7 MB

El registre apareix a les col·leccions:
Articles > Articles publicats > Documents d'anàlisi geogràfica
Articles > Articles de recerca

 Registre creat el 2012-01-09, darrera modificació el 2016-11-09



   Favorit i Compartir