Per citar aquest document: http://ddd.uab.cat/record/85251
¿Qué motiva a universitarios de primer nivel a dedicarse a la docencia? Resultados preliminares de Enseñá por Argentina
Ganimian, Alejandro J. (Harvard Graduate School of Education)

Títol variant: Què motiva els universitaris de primer nivell a dedicar-se a la docència? Resultats preliminars d’Enseñá por Argentina.
Títol variant: What motivates top college graduates to teach for a living? Preliminary outcomes of Enseñá por Argentina
Data: 2011
Resum: Varios sistemas educativos han intentado elevar la calidad de sus maestros atrayendo a jóvenes con altas habilidades cognitivas y profesionales a la docencia. Este estudio analiza la base de datos de reclutamiento de Enseñá por Argentina (EpA) ––una iniciativa que recluta a jóvenes universitarios de primer nivel para que enseñen durante dos años en colegios de bajos recursos–– y los resultados de una encuesta realizada a los postulantes en la penúltima ronda de selección. El análisis indica que: 1. EpA ha captado la atención de un alto número de jóvenes, pero ha sido menos exitoso en lograr que éstos se adhieran al programa. 2. EpA ha atraído a jóvenes de carreras y universidades diversas, pero no necesariamente competitivas. 3. Los aspirantes seleccionados fueron más sensibles a la dificultad de la labor docente y al hecho de que EpA es parte de una red internacional de organizaciones.
Resum: Diversos sistemes educatius han intentat elevar la qualitat dels seus mestres atraient joves amb unes altes habilitats cognitives i professionals a la docència. Aquest estudi analitza la base de dades de reclutament d’Enseñá por Argentina (EpA) —una iniciativa que recluta joves universitaris de primer nivell perquè ensenyin durant dos anys en col·legis de baixos recursos— i els resultats d’una enquesta realitzada als aspirants en la penúltima ronda de selecció. L’anàlisi indica que: 1. EpA ha captat l’atenció d’un alt nombre de joves, però ha estat menys reeixit aconseguir que aquests s’adhereixin al programa. 2. EpA ha atret joves de carreres i universitats diverses, però no necessàriament competitives. 3. Els aspirants seleccionats van ser més sensibles a la dificultat de la labor docent i al fet que EpA és part d’una xarxa internacional d’organitzacions.
Resum: Several school systems have tried to improve the quality of their teachers by luring young people with high cognitive and professional skills into teaching. This study analyzes the recruitment database of Enseñá por Argentina (EpA) ––an initiative that recruits top college graduates to teach for two years in schools with no means of support–– and the outcomes of a survey taken of applicants who were in the penultimate round of selection. The analys shows that: 1. EpA has captured the attention of a large number of young people, but has been less successful in getting them to apply for the program. 2. EpA has been able to attract young people from multiple, but not necessarily competitive, majors and colleges. 3. Successful applicants were more sensitive to the difficulty of the teaching task and to the fact that EpA belongs to an international network of organizations.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Llengua: Castellà.
Document: article ; recerca ; publishedVersion
Matèria: Vías alternativas a la docencia ; Nuevos docentes ; Motivaciones docentes ; Vies alternatives a la docència ; Nous docents ; Motivacions docents ; Alternative pathways into teaching ; New teachers ; Teachers’ motivations
Publicat a: Educar, Vol. 47, Núm. 2 ( 2011) , p. 297-326, ISSN 0211-819X

Adreça alternativa: http://www.raco.cat/index.php/Educar/article/view/248538


30 p, 1.0 MB

El registre apareix a les col·leccions:
Articles > Articles publicats > Educar
Articles > Articles de recerca

 Registre creat el 2012-01-11, darrera modificació el 2016-11-09



   Favorit i Compartir