Per citar aquest document: http://ddd.uab.cat/record/85426
New media, new communicative genres and inclusive technology-mediated L2 pedagogy : a conversation with Steve Thorne
Antoniadou, Victoria (Universitat Autònoma de Barcelona)

Data: 2011
Resum: Professor Steve Thorne is well-known for his work on second and foreign language development and Internet-mediated communicative activity. He is identified with the study of language use, communication dynamics and technology-mediated foreign, second, and plurilingual language learning, occurring within and outside of formal educational settings. His work draws on sociocultural and cultural-historical approaches to language development and he is particularly interested in multiplayer online gaming environments, the "cultures of use" of Internet communication tools, and intercultural communication. Professor Thorne is currently a faculty member in the Department of World Languages and Literatures at Portland State University in the United States and the Department of Applied Linguistics at the University of Groningen in the Netherlands. The following interview took place in April 2011 on the occasion of the EUROCALL CMC & Teacher Education SIGs Annual Workshop in Barcelona, in which Professor Thorne was the keynote speaker.
Resum: El profesor Steve Thorne es muy conocido por su trabajo en la investigación del desarrollo de lenguas a través de actividades comunicativas mediadas por Internet. Sobretodo, es conocido por sus estudios sobre la dinámica de la comunicación y y como la tecnología puede mediar el aprendizaje de idiomas (tanto aprendizaje formal como informal). Su trabajo se basa en los enfoques socio-culturales e histórico-culturales en el desarrollo de la lengua y se interesa particularmente en los ambientes de juegos en línea ('gaming') de multiples jugadores. Dentro de los entornos de juegos virtuales, investiga las 'culturas' que emergen de los participantes como usuarios de las herramientas de comunicación en Internet, igual como la interculturalidad dentro de estos entornos. Actualmente Profesor Thorne trabaja en el Department of World Languages and Literatures at Portland State University en los Estados Unidos y el Department of Applied Linguistics at the University of Groningen en los Países Bajos. La siguiente entrevista tuvo lugar en abril de 2011 con motivo de las Jornadas CMC EUROCALL, que tuvieron lugar en Barcelona, en las cuales el profesor Thorne fue el ponente invitado.
Resum: El professor Steve Thorne és molt conegut pel seu treball en la investigació del desenvolupament de llengües a través d'activitats comunicatives intervingudes per Internet. Sobretot, és conegut pels seus estudis sobre la dinàmica de la comunicació i com la tecnologia pot intervenir en l'aprenentatge d'idiomes (tant aprenentatge formal com informal). El seu treball es basa en els enfocaments socioculturals i històric-culturals en el desenvolupament de la llengua i s'interessa particularment en els ambients de jocs en línia ('gaming') de múltiples jugadors. Dins dels entorns de jocs virtuals, investiga les 'cultures' que emergeixen dels participants com a usuaris de les eines de comunicació a Internet, igual com la interculturalitat dins d'aquests entorns. Actualment Professor Thorne treballa al Department of World Languages and Literatures at Portland State University als Estats Units i el Department of Applied Linguistics at the University of Groningen als Països Baixos. La següent entrevista va tenir lloc l'abril de 2011 amb motiu de les Jornades CMC EUROCALL, que van tenir lloc a Barcelona, en les quals el professor Thorne va ser el ponent convidat.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Llengua: Anglès.
Document: article ; altres ; publishedVersion
Publicat a: Bellaterra journal of teaching and learning language and literature, Vol. 4, Núm. 4 (2011) , p. 99-109, ISSN 2013-6196

Adreça alternativa: http://www.raco.cat/index.php/Bellaterra/article/view/248915


11 p, 110.4 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Articles > Articles publicats > Bellaterra journal of teaching and learning language and literature

 Registre creat el 2012-01-18, darrera modificació el 2016-06-11



   Favorit i Compartir