Motivació i aprenentatge a psicologia
Martínez-Fernández, J. Reinaldo (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació)

Título variante: Motivación y aprendizaje en psicología
Fecha: 2010
Resumen: El nivell de motivació dels estudiants universitaris i el seu model d'aprenentatge estan íntimament relacionats, segons es desprèn de l'estudi realitzat per un grup de psicòlegs de la UAB. Es van repartir uns qüestionaris entre estudiants universitaris de psicologia de la Universitat de Barcelona, per avaluar la seva percepció sobre l'aprenentatge i analitzar el seu nivell de motivació. Quan aquesta motivació era elevada i es devia a interessos personals, els alumnes mostraven un pensament constructivista, el que es tradueix en una actitud de superació davant dels reptes de futur. Aquest treball convida a reflexionar sobre la necessitat de motivar els estudiants i que aquests trobin inclinacions intrínseques per desenvolupar la seva carrera, ja que això generarà una actitud positiva d'aprenentatge al llarg de tota la vida.
Resumen: El nivel de motivación de los estudiantes universitarios y su modelo de aprendizaje están íntimamente relacionados, según se desprende del estudio realizado por un grupo de psicólogos de la UAB. Se repartieron unos cuestionarios entre estudiantes de psicología de la Universitat de Barcelona, evaluando su percepción sobre el aprendizaje y analizando su nivel de motivación. Cuando esta motivación era elevada y se debía a intereses personales, los alumnos mostraban un pensamiento constructivista, lo que se traduce en una actitud de superación frente a los retos de futuro. Este trabajo invita a reflexionar sobre la necesidad de motivar a los estudiantes y que éstos encuentren inclinaciones intrínsecas para desarrollar su carrera, puesto que ello generará una positiva actitud de aprendizaje a lo largo de toda la vida.
Derechos: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan aquestes es distribueixin sota la mateixa llicència que regula l'obra original i es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Lengua: Català i Castellà
Documento: Article ; divulgació ; Versió publicada
Publicado en: UAB divulga, Juny 2010, p. 1-2, ISSN 2014-6388



Català
2 p, 146.9 KB

Español
3 p, 122.4 KB

El registro aparece en las colecciones:
Artículos > Artículos publicados > UAB Divulga
Artículos > Artículos de divulgación

 Registro creado el 2012-02-15, última modificación el 2023-10-01



   Favorit i Compartir