La infografia digital, una nova forma de comunicació
Marín-Ochoa, Beatriz-Elena (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Periodisme i de Ciències de la Comunicació)

Título variante: La infografía digital, una nueva forma de comunicación
Título variante: Digital infography, a new means of communication
Fecha: 2010
Resumen: A la societat actual és indiscutible la importància de la imatge en la transmissió d'informació. El periodisme s'ha contagiat també d'aquesta inèrcia global i aposta per una comunicació mixta, pròpia de la infografia. Esbrinar com el lector rep aquesta transmissió de coneixements, a través de la infografia digital, és l'objectiu d'aquesta tesi doctoral que ha caracteritzat les infografies en tipologies i ha realitzat entrevistes als diferents protagonistes actius i passius del procés de comunicació. Els resultats confirmen l'èxit de la infografia digital en la transmissió de coneixements a qualsevol intèrpret, tant com les formes clàssiques de comunicació.
Resumen: En la sociedad actual es indiscutible la importancia de la imagen en la transmisión de información. El periodismo se ha contagiado también de esta inercia global y apuesta por una comunicación mixta, propia de la infografía. Averiguar cómo el lector recibe esta transmisión de conocimientos, a través de la infografía digital, es el objetivo de esta tesis doctoral que ha caracterizado las infografías en tipologías y ha realizado entrevistas a los diferentes protagonistas activos y pasivos del proceso de comunicación. Los resultados confirman el éxito de la infografía digital en la transmisión de conocimientos a cualquier intérprete, tanto como las formas clásicas de comunicación.
Resumen: To find out how the reader receives the transmission of knowledge through digital infography is the aim of this PhD thesis. Infographics were characterized on typologies and the researcher conducted interviews with passive and active players of the communication process. The results confirm the success of digital infography, as well as traditional forms of communication, in the transmission of knowledge to any receptor.
Derechos: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan aquestes es distribueixin sota la mateixa llicència que regula l'obra original i es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Lengua: Català, Castellà i Anglès
Documento: Article ; divulgació ; Versió publicada
Publicado en: UAB divulga, Maig 2010, p. 1-2, ISSN 2014-6388



Català
2 p, 178.6 KB

Español
3 p, 158.4 KB

English
3 p, 145.6 KB

El registro aparece en las colecciones:
Artículos > Artículos publicados > UAB Divulga
Artículos > Artículos de divulgación

 Registro creado el 2012-02-15, última modificación el 2023-05-11



   Favorit i Compartir