Per citar aquest document: http://ddd.uab.cat/record/86656
Joves gitanes a l'escola
Bretones Peregrina, Eva (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada)

Data: 2009
Resum: El treball següent posa de relleu la realitat complexa que esdevé ser dona i gitana en l'àmbit escolar. Confinat a l’àrea de Barcelona, es tracta d’un dels primers estudis etnogràfics que analitza les continuïtats i discontinuïtats que existeixen entre un marc legal i educatiu que se puposa contempla la diversitat cultural i la igualtat d’oportunitats, i la realitat pràctica i particular de professors i alumnes. Aquesta tesi, llegida el gener passat a la Facultat de Ciències de l’Educació de la Universitat Autònoma de Barcelona i dirigida per Josefa Soto Marata i Pedro Jurado de los Santos, s'aproxima a la difícil relació entre pràctica docent i experiència de l'alumnat a partir de la perspectiva i el significat que li atorguen els seus protagonistes. La investigació posa l’accent sobre la importància de formar i de potenciar un professorat que acompanyi i reconegui els seus alumnes en comptes de compensar-los, donat que s'entén que només des del reconeixement és possible que la seva participació augmenti i es produeixi la transformació educativa.
Drets: Tots els drets reservats
Llengua: Català
Document: article ; divulgació ; publishedVersion
Publicat a: UAB divulga, Abril 2009, p. 1-2



2 p, 166.6 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Articles > Articles publicats > UAB Divulga
Articles > Articles de divulgació

 Registre creat el 2012-02-22, darrera modificació el 2016-06-09



   Favorit i Compartir