Per citar aquest document: http://ddd.uab.cat/record/86723
Matemàtiques recreatives
Mallart Solaz, Albert (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals)

Data: 2008
Resum: Hi havia dos cavalls orientats en sentits oposats: un mirava directament cap a l’est i, l’altre, cap a l’oest. Què van haver de fer per veure’s l’un a l’altre sense necessitat de caminar, girar o, fins i tot, de moure el cap? Plantejaments com aquest volen i poden incentivar l'interès dels estudiants per les matemàtiques. Aquesta és la idea que desprèn aquesta tesi, i es fonamenta en l’ús de la matemàtica recreativa, és a dir, utilitzar situacions quotidianes fora de l’àmbit matemàtic que l’alumne pugui aplicar durant el procés d’aprenentatge. Aquestes recreacions semblen ser efectives, no només perquè el context pot ser proper a l’alumne, sinó també perquè potencia quelcom clau per l’estudi: la implicació activa de l’aprenent. Tota aquesta investigació, duta a terme pel Departament de la Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals de la Universitat Autònoma de Barcelona, ha pres com a camp d’estudi un grup d’estudiants de segon d’ESO, i els resultats encoratgen a avançar en aquesta iniciativa didàctica.
Drets: Tots els drets reservats
Llengua: Català
Document: article ; divulgació ; publishedVersion
Publicat a: UAB divulga, Desembre 2008, p. 1-2



2 p, 172.0 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Articles > Articles publicats > UAB Divulga
Articles > Articles de divulgació

 Registre creat el 2012-02-22, darrera modificació el 2016-06-05



   Favorit i Compartir