Noves formes de comunicació publicitària televisiva : impacte visual, reconeixement cognitiu, reactància psicològica i comportament del telespectador
Añaños, Elena (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Publicitat, Relacions Públiques i Comunicació Audiovisual)

Date: 2011
Abstract: La multiplicació de les cadenes de TV i la diversificació dels nous suports (Internet i tecnologia mòbil) estan generant grans canvis en la Comunicació Publicitària. El tradicional spot està deixant pas a tot un seguit de formats anomenats Publicitat no Convencional (PNC) o Accions Especials (AAEE) i tot un seguit de obreimpressions, pantalles dividides, animacions, banners i altres formats comunicatius i/o publicitaris, apareixen a la pantalla televisiva (TV) mentre l'espectador està mirant la programació. Aquesta recerca analitza, en diferents targets, l'impacte visual de diferents formats de PNC, a partir del estudi de les característiques de les fixacions oculars del subjecte (amb la tecnologia de l'Eye Tracker), i el reconeixement cognitiu de la publicitat i de la marca (BRAND) que provoquen aquests formats. L'aparició de la PNC es realitza amb un cert grau d'intrusisme, interrompent els objectius del telespectador; aquesta recerca també analitza el nivell de Reactància Psicològica que provoquen en el telespectador els formats de PNC i el comportament que li generen en el envers la programació (zapping) i envers la marca i la cadena de TV anunciants. Els resultats obtinguts mostren, entre d'altres, el grau en què aquests formats assoleixen els objectius persuasius de la comunicació publicitària i obren nous plantejaments de recerca sobre els elements atencionals i cognitius de la comunicació en els nous media, especialment en els derivats de l'ús d'Internet.
Note: Jornades organitzades per la Societat Catalana de Comunicació
Rights: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades. Creative Commons
Language: Català
Document: Text ; altres ; Contribució a congrés ; Versió publicada
Subject: Comunicació ; Publicitat ; Televisió ; Cognició ; Reactància
Published in: Jornades de Recerca en Comunicació dels Països Catalans, 3es : 2011



28 p, 1.3 MB

Resum
1 p, 33.7 KB

The record appears in these collections:
Research literature > UAB research groups literature > Research Centres and Groups (research output) > Social and Legal Sciences > Research Group on Psychology, Communication & Advertising (PCA)
Contributions to meetings and congresses > Presentations

 Record created 2012-04-25, last modified 2022-06-04



   Favorit i Compartir