To cite this record: http://ddd.uab.cat/record/89435
Do we choose what we look at or it's our brain that chooses? : A cognitive approach to the relation between visual attention and perception based on advertising stimuli
Astals Serés, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació)
Añaños, Elena (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació)
Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació

Date: 2011
Abstract: This study questions whether, when talking about graphical stimuli (and in particular, advertisements), attention is above the surface of consciousness that leads to a voluntary perception of the existing stimuli; or if attention is an involuntary process so that we perceive a selection of the stimuli our brain has previously chosen. Previous research of Cognitive Psychology based on advertising attention and perception documents that our cognitive response directly depends on the level of attention focused on the existing stimuli. To understand this question, we need to determine the parameters governing our level of attention.
Rights: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades. Creative Commons
Language: Anglès
Document: Image ; altres ; conferenceObject ; publishedVersion
Subject: Cognició ; Cognition ; Cervell ; Brain ; Perception ; Percepció ; Escollir ; Choose ; Visual attention ; Atenció visual
Published in: Workshop on Embodied, Distributed and Extended Cognition, 2011



1 p, 3.0 MB

Resum
2 p, 254.6 KB

The record appears in these collections:
Contributions to meetings and congresses > Posters

 Record created 2012-04-25, last modified 2014-12-06



   Favorit i Compartir
QR image