To cite this record: http://ddd.uab.cat/record/89866
Tendencias actuales de género y el liderazgo de la dirección en los diferentes niveles educativos
Cáceres Reche, María Pilar (Universidad de Granada)
Trujillo Torres, Juan Manuel (Universidad de Granada)
Hinojo Lucena, Francisco Javier (Universidad de Granada)
Aznar Díaz, Inmaculada (Universidad de Granada)
García Carmona, Marina (Universidad de Granada)

Additional title: Tendències actuals de gènere i el lideratge de la direcció en els diferents nivells educatius.
Additional title: Present trends of gender and the leadership management in different educational levels
Date: 2012
Abstract: El presente trabajo muestra una revisión sobre algunos estudios e investigaciones naciona­les e internacionales más relevantes del liderazgo de la mujer en la dirección de centros educativos en los diferentes niveles. La primera parte del artículo está destinada a enseñan­zas no universitarias como son la Educación Infantil y Primaria, mientras que la segunda atiende a los resultados extraídos de investigaciones realizadas en el ámbito universitario, así como algunas reflexiones sobre Secundaria. Se ofrece, desde una perspectiva eminen­temente cuantitativa, el porcentaje de hombres y de mujeres que ocupan cargos directivos, así como las diversas explicaciones que aluden a la minoría de mujeres en puestos de mayor prestigio social y toma de decisiones. Por último, se reflexiona en líneas generales sobre la presencia de un liderazgo femenino, así como se incorpora un breve glosario con los tér­minos más representativos en los estudios de género.
Abstract: Aquest treball mostra una revisió sobre alguns estudis i investigacions nacionals i interna­cionals més rellevants del lideratge de la dona en la direcció de centres educatius en els diferents nivells. La primera part de l’article està destinada a ensenyaments no universita­ris com són l’Educació Infantil i Primària, mentre que la segona atén els resultats extrets d’investigacions fetes en l’àmbit universitari, així com algunes reflexions sobre Secundària. S’ofereix, des d’una perspectiva eminentment quantitativa, el percentatge d’homes i de dones que ocupen càrrecs directius, així com les diverses explicacions que es refereixen a la minoria de dones en llocs de més prestigi social i presa de decisions. Finalment, es reflexiona en línies generals sobre la presència d’un lideratge femení, així com s’incorpora un breu glossari amb els termes més representatius en els estudis de gènere.
Abstract: This paper shows a deep review about the most important national and international studies and researches on female leadership in schools in the different stages. While the first part deals with Non-University education, such as Pre-Primary education and Primary education, the second part summarizes the results obtained from researches carried out in Higher education and makes some observations on Secondary education. From a quanti­tative perspective, it is presented the percentage of men and women in managerial positions and several explanations that refer to a minority of women who hold social prestigious posts and decision making. Finally, we reflect on the presence of female leadership and we include a brief glossary with the most representative terms that appear in gender researches.
Rights: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Language: Castellà
Document: article ; recerca ; publishedVersion
Subject: Género ; Liderazgo ; Poder ; Cargos directivos ; Estereotipos de género ; Gènere ; Lideratge ; Càrrecs directius ; Estereotips de gènere ; Gender ; Leadership ; Power ; Management ; Gender stereotypes
Published in: Educar, Vol. 48, Núm. 1 (gener-juny 2012) , p. 69-89, ISSN 0211-819X



22 p, 461.6 KB

The record appears in these collections:
Articles > Published articles > Educar

 Record created 2012-05-11, last modified 2014-02-19



   Favorit i Compartir
QR image